«Cârtiţele» de la metrou au trecut la treabă

Ultima actualizare:
„Varvara”a început lucrul  la aproape un an de când  a fost coborâtă în subteran (Fotografii: Roberto Sălceanu)
„Varvara”a început lucrul la aproape un an de când a fost coborâtă în subteran (Fotografii: Roberto Sălceanu)

Are 100 de metri lungime, când se mişcă „înghite” curent cât un milion de bucureşteni şi dizlocă într-o oră pământ cât 15 excavatoare de câte 35 de tone. Aceasta este pe scurt Varvara, cârtiţa gigantică ce a început de ieri, în staţia Academia Militară, să sape tunelele de metrou de pe magistrala Universitate-Drumul Taberei.

Înaintează cu 15 metri pe zi şi cei care o au în grijă spun că nu se opreşte niciodată. Lângă ea, sora ei geamănă, Filofteia, aşteaptă să înceapă şi ea să muncească.

O va urma sârguincioasă la 200 de metri pe drumul spre ultima staţie, depoul din zona Valea Ialomiţei. Fiecare va găuri pământul pentru a realiza câte un sens al magistralei.

În camera de control, pilotul Giani Nicodemo a pornit cârtiţa

„Varvara”a început lucrul  la aproape un an de când  a fost coborâtă în subteran (Fotografii: Roberto Sălceanu)
„Varvara”a început lucrul la aproape un an de când a fost coborâtă în subteran (Fotografii: Roberto Sălceanu)

Bolţarii de beton vor alcătui inelul tunelului

„Varvara”a început lucrul  la aproape un an de când  a fost coborâtă în subteran (Fotografii: Roberto Sălceanu)
„Varvara”a început lucrul la aproape un an de când a fost coborâtă în subteran (Fotografii: Roberto Sălceanu)

Dacă Varvara a intrat deja în pâine, Filofteia are deocamdată în faţă doar un imens cerc roşu desenat pe un perete şi care delimitează locul pe unde îşi va croi drum.„Undeva în cursul lunii noiembrie trebuie să ajungem la staţia Orizont. Pe fiecare dintre utilaje lucrează 36 de oameni în trei schimburi, astfel încât să nu se oprească niciodată. Unul dintre ei este pilotul, care manevrează mastodontul cu ajutorul computerelor dintr-o cameră specială", povesteşte Mario Masi, italianul care răspunde de cele două „animăluţe".

„Varvara”a început lucrul  la aproape un an de când  a fost coborâtă în subteran (Fotografii: Roberto Sălceanu)
„Varvara”a început lucrul la aproape un an de când a fost coborâtă în subteran (Fotografii: Roberto Sălceanu)

Conaţionalul său Giani Nicodemo e „şoferul" Varvarei. Sub privirile primului ministru Victor Ponta şi ale ministrului transporturilor, Ramona Mănescu, italianul a pornit, pentru prima săpătură oficială, gigantica maşinărie aflată la aproape 20 de metri sub nivelul solului.

Banda transportoare scoate pietrişul excavat de maşinării

„Varvara”a început lucrul  la aproape un an de când  a fost coborâtă în subteran (Fotografii: Roberto Sălceanu)
„Varvara”a început lucrul la aproape un an de când a fost coborâtă în subteran (Fotografii: Roberto Sălceanu)

Un sistem complicat de benzi transportoare a scos, în aplauzele încântate ale asistenţei, primele grămezi de pământ, argilă şi pietriş. „Locuitorii din blocurile din jur nu vor fi deranjaţi de zgomotul produs de maşinăriile în mişcare.

Primul “munte”de pietriş a fost scos cu mare emoţie

Înaintează  15 metri pe zi
Înaintează 15 metri pe zi

Aceste utilaje sunt conduse prin GPS şi toate componentele lor sunt vârfuri tehnologice", povesteşte mândru Mihai Divlan, responsabilul tehnic cu lucrările de pe magistrala Universitate-Drumul Taberei. 

Înaintează  15 metri pe zi
Înaintează 15 metri pe zi

Utilajele vor înainta pe sub pământ 15 metri pe zi, astfel că, dacă nu întâmpină obstacole, ar trebui să ajungă la capătul Magistralei 5 (staţia Râul Doamnei) în circa 250 de zile. Scuturile vor săpa non-stop.

Aşa lucrează «Varvara»


    Înaintează  15 metri pe zi
Înaintează 15 metri pe zi

Odată pornite, nu se mai opresc decât atunci când ajung în următoarea staţie. De aceea, se va lucra în trei schimburi. Fiecare scut are 70 de metri lungime şi cântăreşte 960 de tone, adică de 34 de ori mai mult decât cel mai cunoscut avion de pasageri din lume (Boeing 737). Bucureştenii din Drumul Taberei vor avea acces la nouă staţii noi, care ar trebui să fie gata în 2016.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Adela P jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
greva metrou jpeg
conturi inchise georgescu jpg
image png
metrou salonic jpg
image png
curtea constitutionala decizii verdict   foto ccr ro jpg
ion tiriac jpeg
basescu  jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net