FOTO Face din rable bijuterii pe 4 roţi
Are 60 de ani, este mâncată de rugină din bară-n bară şi este cea mai urâtă maşină de la Salonul Auto. Sora ei geamănă este, însă, „regina balului”. Cum este posibil? A suferit operaţii de înfrumuseţare!
Un Mercedes Benz 190 SL, fabricat în 1954, este mai degrabă un morman de fiare ruginite decât o maşină în adevăratul sens al cuvântului. Nu mai funcţionează de zeci de ani, uşile nu se deschid, lipsesc bucăţi din ea, iar motorul pare scos de pe fundul oceanului.
Cu toate acestea, va fi transformată într-o maşină de lux, de colecţie. Nu va fi uşor, iar operaţiunea va costa o căruţă de bani: 25.000 €! „Ne-a fost adusă din Germania ca să o restaurăm. Vedeţi maşina de lângă, care luceşte cap-coadă? Aşa va arăta şi asta. Vom păstra totul original, nu va fi nimic înlocuit. E multă muncă, dar şi rezultatul va fi pe măsură”, ne-a explicat Cătălin Ghigea, de la Oldtimer Studio, cel care are ca pasiune să transfome hârburile în maşini de lux. Cea mai scumpă maşină lucrată în atelierul său a fost un Chrysler fabricat din 1964 care valorează 1.000.000 €. Cel puţin 10 persoane lucrează la restaurarea unei maşini, iar manopera nu e ca şi cum ai bate din palme: e muncă de un an de zile să transformi un hârb într-o super-maşină.
Salonul Auto Bucureşti, deschis până pe 2 noiembrie la Romaero Băneasa, reuneşte ultimele creaţii ale constructorilor auto, dar şi maşini de epocă şi chiar motociclete sau ATV-uri. Salonul este deschis zilnic între 10.00 şi 20.00, iar biletul costă 20 de lei.