Serial Click! Ce mănâncă românii când sunt pe fugă - Episodul 6
Pizza este în topul preferinţelor românilor la ieşirile în oraş. Apetitul nostru pentru pizza se vede în numărul tot mai mare de localuri cu specific italian care se deschid. Azi vorbim de Pizza Hut şi de cele două experienţe culinare pe care le oferă.
Pizza Hut este primul mare lanţ de mâncare gătită rapid care a intrat în România după 1990. Se întâmpla în 1994, iar la vremea respectivă singurul competitor serios era Springtime, o afacere născută pe pământ românesc, dar pusă pe picioare de o familie libaneză. Cu timpul, americanii de la Pizza Hut s-au impus pe piaţa de profil dezvoltând puternic divizia de livrare la domiciliu (17 puncte de delivery).
Însă, brandul nu vrea să fie considerat doar furnizor de mâncare fast-food, ci şi un lanţ de restaurante care oferă o experienţă fine dining (servire directă, meniu bogat, atmosferă plăcută). Prin trasarea acestei graniţe, Pizza Hut a recunoscut, indirect, că oferă două experienţe total diferite. Fanii lanţului american au sesizat că pizza din restaurant este mai bună, că meniul este mai bogat, că atmosfera te îmbie la consum, dar şi la răsfăţ.
22 de restaurante la nivel naţional
Pizza Europeană, favorita românilor din meniul Pizza Hut, e mai gustoasă în restaurant decât cea livrată acasă, dar cu 3,5 – 5 lei mai ieftină decât surata ei din cutie. La fel, Pizza Supremă, una aproape la fel de apreciată, are alt gust când e servită pe farfurie şi un preţ mai prietenos decât dacă ai comanda-o acasă.
Nu sunt fan Pizza Hut, iar asta se datorează cuptoarelor electrice în care sunt coapte pizzele. Apreciez mai mult preparatele „crescute” în cuptoarele pe vatră, însă Pizza Hut reuşeşte să compenseze acest „handicap” prin reţetă şi prin diversitatea blaturilor. Cele 5 tipuri de blat (pan, classic, thin’n crispy, crown şi cheesy bites) îţi transformă orice pizza într-o delicatesă. Această diversitate e disponibilă atât în restaurant, cât şi la punctele de livrare la domiciliu, însă pizza pentru acasă poate să coste şi 57,5 lei (Mediteraneeană, Carnivoră, Quattro Formaggi şi Super Supremă, cu blat cheesy, dimensiune 38 cm). Un preţ mare, însă pe care brandul îl justifică prin faptul că nu vinde doar pizza, ci şi o experienţă culinară complet diferită. Însă, Pizza Hut Delivery ştie să redeschidă apetitul clienţilor săi prin oferte săptămânale. Lunea şi marţea, clienţii au preţuri speciale la pizza de 25 cm, iar miercurea cele patru sortimente de paste pot fi comandate la preţ redus. În plus, tot pe segmentul de delivery, Pizza Hut a gândit un meniu pentru două persoane, compus din două preparate la alegere (38 de lei). Ofertele nu ocolesc reţeaua de restaurante, unde masa de prânz are un preţ special.
Strategia Pizza Hut de atragere a familiilor cu copii se vede în oferta de meniu gratuit pentru cei mici. De luni până vineri, copiii care au până în 10 ani mănâncă gratuit la orice comandă (pizza sau paste) făcută de părinţii lor.
5 lucruri pe care poate nu le ştiai
Primul restaurant Pizza Hut deschis în România a fost inaugurat în 1994 la parterul actualului Hotel Sheraton.
Pizza Hut s-a lansat în Wichita (Kansas), în 1958, graţie inspiraţiei fraţilor Dan şi Frank Carney. Primul sediu era o căbănuţă din oraş, iar numele brandului vine de la acest cuvânt (hut în engleză înseamnă căbănuţă).
Pizza Hut a fost prima companie care a introdus comanda online pentru produsele sale.
În anul 2001, a livrat pizza pentru astronauţii Staţiei Spaţiale Internaţionale.
Restaurantele Pizza Hut consumă cea mai mare cantitate de brânză din lume. Pentru preparatele sale, brandul american utilizează în fiecare an în jur de 135.000 de tone de brânză.