Cât câștigă vedetele care fac reclame pe Facebook
Vedetele din showbiz-ul românesc sunt foarte active în mediul online. Celebritățile promovează anumite produse, dar nu gratis. Artiștii care au peste 1 milion de fani pe pagina lor oficială sunt aleși de companii, în scopul unor reclame pe Facebook. Sumele sunt destul de frumușele, pornind de la 1.000 de euro pentru un singur mesaj de promovare.
Nu e nici o noutate că vedetele câștigă bani frumoși din spoturile publicitare în care apar. Ne-am obișnuit să le vedem pe micile ecrane, dar cum totul se mută pe internet, celebritățile autohtone profită de faima lor și promovează anumite produse pe Facebook, contra unor sume cuprinse între 1.000 – 2.500 de euro.
Ce vedete de la noi promovează produse pe internet
Cătălin Botezatu a fost printre primii ambasadori ai unor branduri foarte cunoscute, pe care le-a promovat prin toate mijloacele: evenimente, rețele de socializare, apariții TV, potrivit ziarului Ring. Mai sunt și vedete care primesc cadouri de la diverse firme, care constau în haine, accesorii, produse cosmetice și chiar produse de curățenie, apoi le fac reclamă pe conturile lor de socializare, fără a fi însă plătite.
Cele mai profitabile rămân conturile de socializare. Facebook ajută multe vedete autohtone să-și rotunjească veniturile. Firmele de PR susțin că sumele pe care le primesc celebritățile care fac reclamă sunt confidențiale, dar că este vorba de mii de euro, plus produse oferite cadou vedetelor.
Printre vedetele de la noi care au promovat diferite campanii se numără Radu Vâlcan, Elena Gheorghe, Andreea Bănică, Delia și Adelina Pestrițu. Tot în mediul online, alte VIP-uri din România promovează intens anumite produse, pe blogurile lor personale. Este și cazul Laurei Cosoi și al Andreei Raicu, care fac reclamă unor produse sub formă de test, publicând articole de blogurile lor. Un alt exemplu este Teo Trandafir. Și ea promovează anumite campanii și produse pe blogul ei personal. Aceste vedete își negociază sumele pe care firmele trebuie să le plătească pentru a le ajuta cu reclame.
Una dintre vedetele autohtone care nu face reclamă pe Facebook este Inna, care are peste 12 milioane de fani virtuali. Promovarea pe rețelele de socializare nu este regăsită nici în rândul anumitor celebrități de calibru internațional, precum Beyonce și Rihanna, care își asociază numele cu anumite produse foarte rar și doar în campanii importante.