Iulia Radu, designer vestimentar: „Vreau să creez mai multe uniforme școlare”

Ultima actualizare:

    Iulia Radu (a doua de la dreapta), împreună cu trei dintre modelele care au testat noile creații
Iulia Radu (a doua de la dreapta), împreună cu trei dintre modelele care au testat noile creații

La începutul anilor ’90 se lansa în afaceri engros cu îmbrăcăminte „made in Romania” și era încrezătoare că brandurile autohtone vor prinde aripi. Deși îi mergea ca pe roate, nu s-a mulțumit cu statutul de intermediar între micile fabrici de confecții din România și retaileri. Așa că Iulia Radu (42 de ani) și soțul ei, Aurelian, au decis să aibă propriile creații vestimentare. Criza economică din România anilor 2009-2010 avea să le dea o lovitură de proporții, din care și-au revenit cu greu, abia anul trecut.

Iulia Radu e cunoscută în industria de fashion de la noi pentru brandul Depot 96. Puțini știu că această afacere a crescut din cenușa unui faliment cumplit, care a stors-o de puteri și energie în primii ani de criză. La începutul anilor 2000, Iulia își făcea loc în lumea modei cu brandul Erros. A fost o afacere în care soții Radu au pus totul, căci, cum altfel să câștigi dacă nu riști. Ajunsese la 15 magazine în toată țara. În 2011 totul s-a dus de râpă, din cauza crizei economice care a falimentat zeci de mii de tineri antreprenori.

„A fost foarte greu. Marile centre comerciale nu au înțeles că vine criza și că avem nevoie de ajutorul lor ca să rezistăm. Decizia a fost să intrăm în insolvență ca să ne putem reveni mai târziu”, spune Iulia Radu.

Anul declarării insolvenței a fost unul de cotitură pentru Iulia Radu. Nu voia să renunțe la visul ei de a crea ceva autentic, pe gustul ei și al româncelor care căutau o alternativă la hainele din import. A lăsat baltă proiectul Erros și a început să creeze îmbrăcăminte de damă sub titulatura Depot 96. „Am muncit 16 ore pe zi, în fiecare zi, vreme de patru ani. Am avut de tras o căruță plină cu datorii, pe care le-am achitat până la ultimul leuț. Am recuperat toate bunurile, pentru că pierdusem firma, clădirea, fabrica, utilajele, mașinile, absolut tot. În luna aprilie a anului trecut am plătit ultima rată, am ajuns pe zero, nu mai am nici o datorie către stat”, ne-a spus Iulia Radu, care are o atracție pentru uniformele școlare.


    Elevii Școlii Gimnaziale 45 „Titu Maiorescu” din București se mândresc cu uniformele create de Iulia. Foto: Robert Weiss
Elevii Școlii Gimnaziale 45 „Titu Maiorescu” din București se mândresc cu uniformele create de Iulia. Foto: Robert Weiss

„Lucrăm de câțiva ani cu școala evreiască Lauder (Complexul Educațional Lauder-Reut – n.n.), cu Liceul Goethe, cu Școala 45. Însă prima instituție de învățământ pentru care am produs uniforme a fost Școala 79 din București, școala fiului meu. A fost un proiect greu, cu 1.300 de copii. Am făcut măsurători pentru fiecare copil în parte, pentru a putea livra mai ușor. Aș vrea să creez mai multe ținute pentru școala românească, pentru copii. Uniforma școlară e importantă , copiii ar trebui să se concentreze pe concurența școlară, nu pe cea vestimentară. La școală toți sunt egali când intră în sala de clasă. Cine e mai bun la învățătură va câștiga în viață”, a declarat Iulia Radu pentru Click!

Cel mai nou proiect vestimentar al ei este colaborarea cu grupul energetic CEZ România. Designerul a primit sarcina de a crea uniforme pentru angajatele centrelor de relații cu publicul. Întrucât compania activează în județele din Oltenia, creațiile vestimentare au fost inspirate de tradițiile acestei zone. „Influențele oltenești au fost reproduse pe eșarfele de mătase naturală, în cazul doamnelor – floarea de colț, iar în cazul domnilor aceste motive se regăsesc aplicate pe buzunarul cămășilor din bumbac”, spune creatoarea. În cadrul aceluiași proiect, creatorul Ionuț Marin (Viggo) a realizat ținutele domnilor din grupul CEZ care lucrează în centrele de relații cu publicul.


    Așa îi veți vedea la muncă pe angajații centrelor de relații cu publicul din grupul CEZ
Așa îi veți vedea la muncă pe angajații centrelor de relații cu publicul din grupul CEZ

Miercuri, un grup de manechini și manechine profesioniste au defilat în noile ținute, în cadrul unui eveniment de prezentare la care a participat și Martin Zmelik, Country Manager al grupului CEZ în Romania. Ideea realizării unor uniforme pentru angajați i-a aparținut.


    Câțiva angajați ai grupului au defilat cu noile ținute ieri, ca la prezentările de modă
Câțiva angajați ai grupului au defilat cu noile ținute ieri, ca la prezentările de modă

Transformarea de look a angajaților grupului vine în contextul modernizării centrelor de relații cu clienții. Acestea au fost împărțite în trei zone de interes (Vânzări, Gestiune clienți și Distribuția energiei electrice), în funcție de specificul solicitărilor din partea clienților și implementarea unui sistem de feedback, pentru îmbunătățirea fluxului de informații primite de la clienți cu privirea la activitatea grupului în România.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Charlene si Albert de Monaco Facebook2 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
BeFunky collage (50) jpg
biris webp
BeFunky collage (49) jpg
banner prigoana bahmu copii png
front 1 jpg
cub anda calin png
doliu 4 e1705263902166 0 t jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net