O româncă trăiește visul american la Paris. Mădălina Stoica e în topul industriei parfumurilor de lux
La jumătatea anilor ’90 pleca din România, cu destinația SUA, cu același gând care i-a însuflețit pe toți românii care s-au despărțit de locurile natale. Pe atunci nu știa că avea să trăiască visul american tot pe bătrânul continent, în „orașul luminilor”, Paris. Viața Mădălinei Stoica-Blanchard e un scenariu de film, iar povestea din spatele lui o puteți afla în cele ce urmează.
Mădălina Stoica (41 de ani) este din Câmpulung Muscel (Argeș). Este unul dintre puținii români care au reușit în lumea parfumurilor de lux. A absolvit Magna Cum Laudae prestigiosul Fashion Institute Of Technology, facultate din cadrul Universității de Stat din New York. Instituția se află în topul primelor cinci școli de modă din lume și a lansat designeri precum Carolina Herrera și Calvin Klein. În scurt timp, Mădălina s-a bucurat de o ascensiune profesională de invidiat. A ajuns numărul 4 în cadrul holdingului Louis Vuitton Moet Hennessy, compania numărul 1 în lume în domeniul produselor de lux, și intrase în industria parfumurilor. Viața ei s-a schimbat complet în 2004, pe alt continent, când și-a întâlnit iubirea, la o terasă din centrul Parisului.
Azi, Mădălina Stoica și Julien Blanchard sunt un cuplu fericit și un reper în industria parfumurilor de nișă. Împreună au creat casa Jul et Mad Paris, iar esențele lor, inspirate din povestea lor de dragoste, au cucerit trei continente. Cum a început totul am aflat chiar de la ei, în urma unui interviu pe care ni l-au acordat zilele trecute, cu prilejul venirii lor în România.
Cum ați trăit acea seară de la Sait Germain, când, practic, a început povestea voastră?
Mădălina Stoica-Blanchard: A fost un moment unic, coup de foudre cum spun francezii. Și a fost cu atât mai interesant fiindcă ne-a luat pe amândoi pe nepregătite, a fost neașteptat. A picat într-un moment când nici unul dintre noi nu se afla în căutarea perechii sale. Eu venisem la Paris în cadru profesional, Julien avea viața lui. Eu eram la terasă, el era pe trotuarul opus, dar în ciuda distanței privirile noastre s-au încrucișat. Ce m-a atras mai întâi la el a fost faptul că purta o cămașă albastră, era foarte bronzat și avea ochii de un albastru extraordinar, care rezonau cu culoarea cămășii. A fost primul element care mi-a atras privirea. El m-a văzut și, dorind să mă vadă mai de aproape, a traversat strada. Și, tot uitându-se la mine, s-a împiedicat de trotuar. Dar a reușit să transforme stângăcia lui într-o reverență elegantă. Ne-am zâmbit reciproc și apoi ne-am continuat drumul. Mi-am terminat cina și, o oră mai târziu, m-am ridicat să plec și mi-am dat seama că din sens opus venea aceeași persoană care mă impresionase mai devreme. A fost și mai șocant pentru mine și ciudat să-l întâlnesc iar; el mergea cu un pas în fața mea și la un moment dat se oprește și se întoarce. Acela a fost momentul-cheie al relației noastre, am stat de vorbă până la 6 dimineața, ca și când ne cunoșteam de-o viață.
Julien Blanchard: În timp ce traversam strada mă uitam la o fată frumoasă, care zâmbea frumos și se simțea bine în Paris. Eu luam cina cu prietenii în seara aia și nu știu de ce eu rămăsesem în urma lor, eram singur. S-a produs o legătură între noi imediat ce ne-am privit în ochi și atunci mă gândeam cum naiba să fac să o întâlnesc din nou. Mi s-a părut foarte amuzant când m-am întors de la restaurant și am trecut prin fața ei. Nu, nu am urmărit-o, s-a întâmplat pur și simplu. A fost întâmplare pură. În acea perioadă călătoream mult în SUA și credeam că întâlnisem o americancă în Paris. Nu știam că e româncă și am vorbit toată noaptea în limba engleză.
Cum a fost primul an al relației voastre?
Mădălina Stoica-Blanchard: A fost greu la început fiindcă am avut o relație de la distanță, pe două continente. El locuia la Paris, iar eu la New York. Asta a durat șapte luni, după care am decis să mă stabilesc la Paris. La două luni după ne-am căsătorit.
Când ați început să lucrați împreună în industria parfumurilor?
Mădălina Stoica-Blanchard: După șase ani. Da, abia după șase ani. Când ne-am cunoscut, Julien avea propria firmă, o agenție de comunicare și publicitate, iar eu lucram în domeniu, colaboram cu branduri mai mici sau mai mari. Visul meu de-o viață era să creez produsul meu propriu, după imaginea mea. Și după șase ani petrecuți în Franța mi-am dat seama că sunt pregătită, am bagajul necesar de a porni această aventură. Și când am decis să pornim pe acest drum, Julien și-a vândut compania și a investit tot în proiectul nostru, Jul et Mad.
Care este filosofia casei voastre de parfumuri?
Mădălina Stoica-Blanchard: Sunt convinsă că fundația Jul et Mad a fost pusă în momentul în care ne-am întâlnit. Tot conceptul este bazat pe povestea noastră de dragoste și e împărțit în două segmente. Avem colecția clasică, în care povestim practic momente particulare din viața noastră, iar prin colecția Les White, chiar dacă nu vorbește despre noi, împărtășim pasiunile noastre. Colecția Les White s-a născut din curiozitatea consumatorului final, care ne scria și ne întreba cine suntem noi, pentru că ceea ce fascinează în industria parfumurilor este că suntem personaje adevărate, care au o poveste și pasiuni comune. Și acest lucru a intrigat foarte mult audiența noastră. În fiecare parfum este o bucățică din noi, de aceea atenția la detaliu este esențială.
Lucrați efectiv la crearea parfumurilor voastre sau le spuneți parfumierilor cum vreți să arate produsul la final?
Mădălina Stoica-Blanchard: Am avut șansa de a mă perfecționa ca parfumier, însă mi-am dat sema că sunt alții mult mai talentați decât mine și mi-am vândut sufletul la marketing (râde). Însă, având pregătirea necesară, pot vorbi pe aceeași limbă cu parfumierii noștri și în momentul în care am decis subiectul, știu deja cum va mirosi parfumul final. Când am lucrat la ultima colecție, am adus parfumierii la Paris, i-am dus la muzeu pentru a studia operele de artă pe care voiam să le transpunem în parfumuri. Mă asigur că au aceeași viziune a lucrurilor ca și mine, după care le spun: „Creați!”. Au tot materialul de care au nevoie și le oferim libertate totală în crearea parfumurilor.
Julien, nu știu cine a susținut asta, dar românii, și nu numai, sunt de acord că româncele sunt cele mai frumoase femei din lume. Ești de acord?
Julien Blanchard: Nici franțuzoaicele nu sunt atât de rele (râde), dar trebuie să spun că am remarcat faptul că româncele au foarte mare grijă de aspectul lor fizic, de cum arată, cum își fac intrarea în public. Asta e bine pentru industria parfumurilor, dar înainte de toate a fost bine pentru mine (râde). Da, sunt de acord că femeile românce sunt speciale.
Ce părere ai despre bărbații care susțin că nu mai știu ce să le cumpere soțiilor sau iubitelor de ziua lor de naștere?
Mădălina Stoica-Blanchard: Înseamnă că nu-și cunosc soțiile deloc. Găsești întotdeauna inspirație în viața de zi cu zi, dacă îți cunoști cu adevărat partenerul.
Ești plecată din țară de mulți ani. Ce te mai leagă de România?
Mădălina Stoica-Blanchard: Mama locuiește la Câmpulung. Vin foarte des în România, de fapt îmi petrec toate sărbătorile aici. Sărbătorile de iarnă, fiindcă mama e născută pe 1 ianuarie, le petrecem împreună, vine și Julien.
Un mesaj pentru femeile din România?
Mădălina Stoica-Blanchard: Le sfătuiesc să-și pună în valoare pasiunile. E adevărat că pentru asta trebuie multă muncă și perseverență. În special fetelor tinere din România le spun să aibă încredere în ele și în forțele lor și să-și creeze propriul drum în viață. Dar asta nu înseamnă că trebuie să se neglijeze ca imagine. Din fericire pentru noi, femeile, azi putem accesa poziții și oportunități care, până nu foarte demult, erau rezervate exclusiv bărbaților.
Mădălina și Julien nu au copii, însă nu exclud posibilitatea de a face acest pas în curând. „Dacă va fi să fie, sigur i-aș familiariza cu România, i-aț trimite să învețe limba română și, mai ales, că totul în viață se câștigă, nimic nu vine de-a gata. Plănuiesc să le arăt și cum se muncește la câmp”, spune Mădălina.
Parfumurile lor sunt produse de lux care costă și câteva sute de euro sticluța. În România se găsesc exclusiv aici. Cei doi au fost distinși cu Fifi Awards pentru „Terrasse a Saint Germain” și cu premiul pentru cel mai un parfum din lume, Art of Olfaction, pentru „Nea”. Ultimul l-a determinat pe John Galliano să devină client fidel.