„Aşteptăm să ajungă metroul în Chiajna ca pe sfintele moaşte!” Ce spun locuitorii de la marginea cartierului Militari, unde în ultimii ani a răsărit o mare aglomerare de blocuri

#Exclusiv Click!
Ultima actualizare:

Metroul se va extinde în vestul Capitalei prin realizarea de noi staţii pe Magistrala 3, Anghel Saligny-Preciziei. Conform mai marilor societăţii, două noi staţii vor fi amenajate la suprafaţă după actualul capăt de la Preciziei spre localitatea Chiajna, pe un traseu de 3,3 kilometri. Vestea că vor avea metrou a fost primită cu entuziasm de locuitorii din cele 130 de blocuri apărute în ultimii ani în zona Militari-Chiajna, de fapt un „oraş în oraş”.

În cartierul  Militari Residence  s-au construit  în ultimii ani  nu mai puţin de  130 de blocuri
În cartierul Militari Residence s-au construit în ultimii ani nu mai puţin de 130 de blocuri

Deşi proiectul este deocamdată doar pe hârtie, vestea că vine metroul a înflăcărat imaginaţia locuitorilor din cele peste 130 de blocuri din zona Militari-Chiajna, cunoscut drept cartierul „Militari Residence”. Deşi există mai multe linii de autobuze care îi preiau de la Metrou Preciziei, capătul magistralei III, cei aproape 3 kilometri până la intrarea în cartier sunt parcurşi de majoritatea locuitorilor din cele 20.800 de apartamente pe jos.

„Nu ne riscăm să stăm în staţii că maşinile nu respectă programul plus că atunci când se strică vremea totul este o aventură. Aşa că o luăm la pas până la Preciziei, deşi toamna şi iarna ne ia pe sus vântul sau ajungi ud leaorcă că te stropesc maşinile”, se plânge Ioan, unul dintre locuitorii zonei.

De la staţia de metrou Preciziei şi până la Militari Residence ne ia pe jos exact 29 de minute, dar cu mare atenţie la maşini şi mergând cu multă frică pe trotuarul îngust. Alternativa? Terenurile virane de lângă stradă, încă accesibile, dar care odată cu stricarea vremii vor deveni munţi de noroaie. 

Deocamdată Magistrala 3  ajunge la staţia Preciziei. Foto: Adrian Popescu
Deocamdată Magistrala 3 ajunge la staţia Preciziei. Foto: Adrian Popescu

Este ora 15.00, iar străzile din „Militari Residence” sunt pline de oameni şi de maşini.

„Metroul ar fi un vis frumos, dar până nu văd cu ochii mei nu cred. Ar ridica mult zona ca interes, ar creşte şi preţurile locuinţelor din cartier, s-ar descongestiona şi traficul”, visează neîncrezător Dan care locuieşte pe Rezervelor la nr 67.

Suntem pe strada Osiei, una dintre arterele principale ale micului oraş şi oamenii încep să se înflăcăreze când aud că „vine metroul”.

„Doamne cum ar fi asta! Nu cred! Sunt bătrână nu mai prind eu tren pe aici. Întrebaţi pe alţii mai tineri care au speranţe”, spune în timp ce agită nervos bastonul spre noi doamna Elena Rener, de 75 de ani. 

Deşi zona este plină de blocuri se construieşte în continuare peste tot, pe aproape orice teren liber. Oamenii care locuiesc aici nu încetează să creadă că vor avea cele mai bune condiţii şi au pus la şosea chiar şi o imensă „troiţă” ca să le aducă noroc, lângă staţia de transport în comun a STB, „Gladiolelor”.

„Infrastructura este subdimensionată aici şi metroul ar fi ideal, oho ar fi prea bine. Ce să mai crezi însă când toţi promit, dar uită... ”, spune Ciprian, un alt locuitor din „Militari Residence”. 

Pe o bancă, la intrarea unui magazin de pe Osiei îi găsim pe Sergiu şi Ionuţ.

„S-a mai auzit asta cu metroul şi nu s-a întâmplat nimic. Nu îmi fac visuri, nu mă gândesc cum ar fi să ajungă metroul până aici că mâine - poimâine aud că nu mai sunt bani, proiectul s-a furat, nu ştiu ce şefi nu vor. Stau eu liniştit, că după aia realitatea este mult mai rea”, crede tânărul Sergiu, de 22 de ani.

Peste drum, într-o staţie de autobuz îl găsim plictisit pe Mihai Preda, şi el locatar al cartierului.

Mihai Preda  locuieşte în cartierul  din vestul Capitalei. Foto: Adrian Popescu
Mihai Preda locuieşte în cartierul din vestul Capitalei. Foto: Adrian Popescu

„Stau pe Tineretului la numărul 24. Am speranţe că se va face metrou şi la noi ca să fim în rândul lumii”, este încrezător omul.

Încredere mare că în cartierul lui va ajunge metroul are şi Gheorghe Ifrim cu care ne-am întâlnit la jumătatea drumului dintre „Militari Residence” şi staţia Preciziei.

„Vin de la băiat care stă aici şi ajung complicat panaă acasă, fie cu mai multe maşini, fie cu metroul de la Gorjului până la Preciziei şi apoi cătinel pe jos. Aşteptăm să ajungă metroul aici ca pe sfintele moaşte, dar să vedem că drumul de la vorbă la faptă este mare. Eu totuşi am încredere că tare bine ar fi să nu mai stau prin staţii sau să merg pe jos până la Preciziei”, îşi spune părerea bucureşteanul. 

Gheorghe Ifrim  locuieşte în cartierul  din vestul Capitalei. Foto: Adrian Popescu
Gheorghe Ifrim locuieşte în cartierul din vestul Capitalei. Foto: Adrian Popescu

Cum va arăta prelungirea Magistralei 3

Staţiile vor fi construite după modelul aplicat deja pe magistrala 2, Pipera-Berceni. Aici, după capătul de la IMGB a fost amenajată la suprafaţă staţia Tudor Arghezi. La fel, liniile de metrou vor fi puse în paralel cu şina de tren ce pleacă din centură către depoul Militari. 

Foto: vice.com
Foto: vice.com

Prima oprire va fi comună cu inelul feroviar / trenul metropolitan în zona Bucureşti Vest, apoi garniturile o vor lua către est în direcţia cartierului „Militari Residence”. Lungimea estimată a traseului este de 3.3 km şi sunt gândite deja staţiile „Autostrada A1” şi „Strada Osiei”.

„În zona subtraversării autostrăzii A1 va putea fi folosit spaţiul existent paralel cu linia de centură feroviară”, au explicat specialiştii Metrorex pentru DigiEconomic.

Apar noi restricţii de circulaţie în nordul Capitalei

Apar noi restricţii de circulaţie în zona de nord a Bucureştiului! Conform adevarul.ro, acestea vor apărea în jurul DN1, pentru a permite execuţia lucrărilor necesare la Magistrala 6 de metrou, care va lega Băneasa de Aeroportul Otopeni. Primele restricţii vor dura aproximativ 90 de zile şi vor viza zonele viitoarelor staţii de metrou Washington şi Otopeni, fără a afecta circulaţia generală pe DN1, potrivit surselor din proiect citate de hotnews.ro.

Staţia Washington va fi amplasată în estul Şoselei Bucureşti-Ploieşti, în apropierea intersecţiei cu Bulevardul Dr. Liviu Librescu şi Strada Jandarmeriei. Vor fi construite trei accese pietonale vor fi construite, două dintre acestea fiind legate printr-un pasaj subteran care va traversa DN1. Acolo, restricţiile vor include limitarea accesului pe strada Viorel Ciurea, iar staţiile de transport public

„Staţia INMH” vor fi relocate în imediata vecinătate. De asemenea, accesul spre Ploieşti din breteaua DN1, de pe Bulevardul Alexandru Nasta, va fi restricţionat. Pentru staţia Otopeni, amplasată sub carosabilul Căii Bucureştilor, la intersecţia cu Strada 23 August, vor exista restricţii similare. Accesul pe Strada 23 August dinspre DN1 va fi redirecţionat printr-o rută alternativă, care va trece prin Strada Oituz şi Floare de Cais. În plus, staţia de transport public „Primăria Otopeni” va fi relocată în apropierea pasarelei pietonale. Pe sensul de intrare în Bucureşti, ocazional vor exista restricţii pe banda 1 între orele 22.00 şi 06.00. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Kate Middleton, Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
partie fara zapada  jpg
Drumul Vinului FOTO Visit Timiș
adriean videanu facebook jpg
insula testoaselor jpg
diferenta dintre vreme si clima jpg
Lina Medina 2 jpg
bataie intre doctorite jpg
muraturi freepik png
image
actualitate.net
image
actualitate.net