Cum să slăbești dacă ai peste 100 de kilograme. Medic: ”Nu există dietă hipoglucidică ideală fără risc asociat. Nici măcar cea trendy keto”

Ultima actualizare:

    Dieta nu înseamnă mâncare fără gust ci doar mai puținăFOTO: Unsplash.com
Dieta nu înseamnă mâncare fără gust ci doar mai puținăFOTO: Unsplash.com

Probabil că nu este persoană care să nu fi ținut, măcar o dată în viață, o dietă pentru slăbit. Unii au reușit să elimine surplusul de kilograme și să își continue viața într-un stil cât mai sănătos. Alții, din contră, au slăbit pentru o perioadă, însă după aceea au revenit la greutatea de la care au pornit sau, mai rău, s-au îngrășat mai mult. Cel mai greu este atunci când ajungi la 100 de kilograme și încerci să slăbești, spun medicii.

De cele mai multe ori celor care vor să slăbească li se spune să renunțe la sare, zahăr, grăsimi și pâine. Dar această abordare poate crește riscul unor boli grave, avertizează medicii. În plus, când ai sub pragul de 100 de kilograme, sportul îți poate fi un ajutor bun pentru eliminarea surplusului de grăsime. Însă când treci de acest număr, orice efort este mult mai greu de realizat. Medicul Vasi Rădulescu spune că în acest caz, exercițiile pot strica articulațiile și trebuie făcut totul cu mare grijă.

Sunt foarte puțini medici și nutriționiști care recomandă să nu se renunțe la hrana obișnuită, poate chiar și la ”ceva dulce”. Și asta pentru că o dietă hipoglucidică duce la pierderea rapidă în greutate și, deci, la rezultate spectaculoase. Aici nu vorbim despre cazurile medicale, cum ar fi diabet sau alte afecțiuni pentru care se interzice anumite tipuri de amilente.

”Rețineți asta: nu există nicio dietă hipoglucidică ideală, care să ajute la dat jos kilogramele fără niciun risc asociat. Nici măcar cea trendy fendy keto.

Reduci glucidele drastic, promovezi arderile din depozite, ai efecte spectaculoase, dar te trezești cu risc crescut în ateroscleroză sau mortalitate ridicată. Nu sunt sigure. Nici cea keto”, transmite medicul Vasi Răsulescu pe pagina sa de Facebook.

”Apă, cafea, somn, soare- nu evitați nimic dar umblați la doză”

De fapt, nu neapărat alimentele îngrașă foarte tare ci cantitățile în care sunt consumate.

”Când vreți să slăbiți, țineți cont de faptul că trebuie să mâncați toate componentele alimentare: glucide, proteine, grăsimi (chiar și animale). Vitamine și minerale la greu, dar din surse naturale. Apă. Cafea. Somn. Soare. Nu evitați nimic, dar umblați la doză. O dietă severă atrage probleme. Fără principii întipărite bine, veți reveni la toate greșelile făcute”, a spus medicul.

De asemena, persoanele obeze trebuie avut în vedere și tipul de mișcare pe care îl fac pentru a ajunge la o greutate normală.

”Apelați la sport, dar grijă mare aici. La peste 100 de kilograme, exercițiile pot strica articulațiile. Pot obosi inima. Faceți treptat totul. Nu e nevoie neapărat de sport ca să slăbiți, dar pentru sănătate și psihic bun, e nevoie.

Cuvântul principal e DOZĂ. Moderație. Principii sănătoase. NU diete drastice care ocolesc glucidele sau proteinele sau altceva. NU! Masa corporală se optimizează în timp, totul se construiește cu echilibru, nu peste noapte, nu în câteva zile. Poate fi dezastru ”, mai spune medicul Vasi Rădulescu.

Astfel ar fi bine ca cei care vor să slăbească să își pună ținte realizabile. Diete de tip 10 kilograme pe săptămână ar putea distruge sistemul de apărare al organisumui și acesta va deveni vulnerabil în fața bolilor.

Citește și:Dieta 16:8. Cum se ţine, meniu şi câte kilograme poţi slăbi

Dieta omului sărac. Cum slăbeşti sănătos 30 de kilograme

image
image
image
image
image
image
farse 1 aprilie jpeg
Tradiţii de Florii  Ce reprezintă Duminica Floriilor şi ce nume se serbează jpeg
cioban jpeg
Papa Francisc jpeg
filmari Rust jpeg
Accident feroviar Prahova jpeg