Când terminaţi şantierele astea?
10 ani! Câte nu se pot face în 10 ani? Ei bine, în Capitala României, 10 ani are cel mai vechi şantier! Aici lucrările au început în 2006 şi Dumnezeu ştie când se vor termina. Click! vă spune care sunt şantierele-record din Bucureşti şi care mai este stadiul lucrărilor la cele mai importante investiţii ale Primăriei Capitalei.
Străpungerea Grigorescu- Splai Dudescu, cel mai vechi şantier
Străpungerea Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu - str. Haţeganu care ar fi trebuit să lege sectoarele 3 şi 4 a început în 2006 şi trebuia terminată în trei ani. Autorităţile promit că, în al doilea semestru al acestui an, lucrarea va fi în sfârşit finalizată.
Costul de 90 de milioane de lei cu tot cu exproprieri a fost deja depăşit. Pasajul rutier peste Dâmboviţa urma să aibă câte două benzi pe sens, iar de o parte şi de alta a sa, proiectul prevede realizarea a două poduri care să asigure relaţia cu Splaiul Independenţei.
Penetraţia Splaiul Independenţei - A 1, un veşnic război
Proiectul iniţial consta în realizarea unui “drum expres” cu trei benzi pe sens, de 17 km, pe lângă Lacul Morii, gândit ca alternativă la cea mai aglomerată şi poluată arteră din România, Bd. Iuliu Maniu.
Lucrarea a fost însă blocată cinci ani de un lung proces între Municipalitate şi proprietarii de terenuri din zona Lacului Ciurel. Acum, cu o sentinţă definitivă şi irevocabilă în favoarea sa, Primăria Capitalei a reluat lucrările în forţă, primul tronson al investiţiei, două poduri peste Dâmboviţa şi Şos Virtuţii, fiind estimat a fi gata în iulie 2018.
Piaţa Sudului, şantierul recordurilor
Pasajul trebuia finalizat în decembrie 2015. Lucrarea costă 28 de milioane de euro, din care aproape 19 milioane erau fonduri UE. De o parte şi de alta a pasajului rutier vor fi realizate şi pasaje pietonale după modelul de la Piaţa Universităţii.
“Termenul maximal pentru finalizarea acestui obiectiv e martie anul viitor”, a declarat Gabriela Firea când a vizitat şantierul în iunie 2016.
Reabilitarea Şos. Pantelimon, haos rutier
Lucrările de modernizare a Şoselei Pantelimon, inclusiv realizarea parcării supraterane de la capătul arterei dinspre ieşirea din Bucureşti, au început în 2013 şi aveau termen de finalizare 18 luni. Lucrarea este finalizată în proporţie de 70%: partea de carosabil e terminată, dar a rămas în lucru linia de tramvai între str. Morarilor şi capătul Şoselei Pantelimon. Aceasta are un nou termen de finalizare, sfârşitul lui 2017.
În plus, în loc de nodul din zona Cora Pantelimon, care ar fi trebuit să găzduiască o mare parcare subterană este doar o mare groapă. Se estimează că lucrările vor dura 12-14 luni.
Patinoarul Naţional,lucrări oprite
Potrivit proiectului, în locul său va fi ridicată o arenă modernă, cu 3.500 de locuri, de 23 de milioane €. Lucrările sunt în prezent oprite pentru că nu sunt obţinute toate autorizaţiile de construcţie şi se estimează că noua arenă nu va fi gata mai devreme de primăvara lui 2019.