Ce pod SF se va construi la Izvor, în Bucureşti!
Două noi poduri pietonale vor apărea în Capitală, peste Râul Dâmboviţa. Primul va lega străzile Şelari şi Sfinţii Apostoli, iar cel de-al doilea va fi realizat în zona Parcului Izvor, în locul fostului Pod Mircea Vodă.
Pe site-ul Municipalităţii au fost puse pentru dezbatere publică mai multe proiecte care vor schimba total centrul Capitalei. Cel mai important prevede construirea unui pod dreptunghiular, realizat din fier, beton şi sticlă, care să lege cele două maluri ale Dâmboviţei în zona Policlinicii MAI-capătul Bd Libertăţii.
“Podul va fi realizat la 4,5 m înălţime, pe deasupra Splaiului Independenţei, şi va avea un acces în zona Muzeului Holocaustului, iar celălalt pe spaţiul verde de la intersecţia Bd Libertăţii-Splai. Pe una dintre laturi va exista o cafenea”, ne-a declarat arhitectul Mario Kuibuş, care a participat la realizarea proiectului. În partea dinspre Podul Izvor, va fi amenajat un amfiteatru pentru spectacole. Podul dreptunghiular va avea laturile perpendiculare pe Dâmboviţa de 40 de metri lungime, iar cele paralele cu râul, de 60 de metri lungime.Alt proiect prevede realizarea unui al doilea pod pietonal peste Dâmboviţa care să lege Centrul Istoric al Capitalei de zona dintre Biserica Domniţa Bălaşa, Parcul Sfinţii Apostoli şi zona tribunalelor. Acest pod va avea o lăţime de 15 metri. Toţi cei care au sugestii sau vor să-şi exprime păreri pro şi contra noilor proiecte pot scrie pe site-ul pmb.ro, secţiunea dezbatere publică, până pe 20 decembrie.
Parcare cu 200 de locuri sub Piața Lahovari
Un alt proiect aflat în dezbatere pe site-ul Primăriei Capitalei prevede reconfigurarea intersecțiilor de la Piața Lahovari și de la Piața Cantacuzino (lângă Grădina Icoanei). În ambele zone se vor construi parcări subterane pe două niveluri cu câte 200 de locuri, astfel încât mașinile să nu mai fie parcate la suprafață. În zona eliberată vor fi amenajate parcuri. Strada Eremia Grigorescu, care le unește, va fi modernizată prin ridicarea la nivelul trotuarului și crearea unor culoare pentru bicicliști după modelul pistei de pe Calea Victoriei. Viteza pentru mașini va scădea de la50 km/h la 30 km/h.