„Murim de cald în autobuzele astea, fără aer condiționat!”
Zi de zi, bucureștenii care circulă cu transportul în comun de suprafață au de înfruntat o căldură insuportabilă. Și asta, pentru că doar câteva autobuze au sistem de răcire a aerului. Din păcate, dinspre autorități nu vin vești prea bune. Se pare că, de abia vara viitoare, vom circula civilizat.
Cine a mers vara asta prin București cu un autobuz, troleibuz sau tramvai prevăzut cu sistem de răcire a aerului să ridice mâna sus! Sunt doar câțiva, pentru că doar câteva mijloace de transport în comun au aer condiționat. Tocmai de aceea călătoria cu RATB-ul este un calvar pentru bucureșteni, calvar care se dublează ca intensitate atunci când sunt blocaje în trafic.
Aerul din autobuz devine irespirabil, peste zi, iar războiul „Deschide geamul, că murim de cald!”/„Închide geamul, că mă trage curentul!” se duce în fiecare zi pe traseele bucureștene.
Între timp, bieții oameni încearcă să-și facă mai ușoară călătoria în „cazanele cu aburi”. Unii apelează la evantaie, unii se stropesc cu apă, iar alții și-au luat la purtător mini ventilatoare pe baterii. Dar toate acestea nu sunt decât o amăgire.
„De fiecare dată când trebuie să plec cu mijloacele de transport în comun în oraș, mă rog să nu mi se facă rău și să mă întorc cu bine acasă. Murim de cald în autobuzele astea, fără aer condiționat! Dar cui îi pasă? Ne-au tot promis că ne aduc altele, dar până nu le văd, nu mai cred nimic!”, ne-a spus o călătoare care se ducea spre Centru cu un autobuz al liniei 605.
Pe cabina șoferului RATB, acesta lipise un anunț scris de mână, probabil sătul fiind de insistențele călătorilor care îi cer să dea drumul la aerul condiționat: „Autobuzul nu este prevăzut cu aer condiționat în salon”. Suficient de clar, astfel încât pasagerii să nu-l mai bată la cap cu astfel de cereri exagerate.
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, în luna iunie, că a semnat un contract pentru 400 de autobuze Euro 6, care vor fi livrate de către compania turcă Otokar Otomotiv. Ea a anunțat că, până la sfârşitul acestui an, vor fi aduse la Bucureşti primele 100 de autobuze, iar, până la sfârşitul anului 2019, vor veni şi celelalte 300.