Pe aici vor trece mașini peste 4 luni?
Cel mai mare şi mai scump proiect de infrastructură rutieră din Capitală: Penetraţia Splaiul Independenţei - Ciurel – A1! După şapte ani de la începerea lucrărilor, autorităţile nu au reuşit să termine nici măcar prima parte a investiţiei, podul hobanat peste Dâmboviţa din zona Ciurel. Potrivit Primăriei Capitalei, construcţia ar trebui să fie gata la sfârşitul lui 2017.
Proiectul se doreşte o alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu, cel mai aglomerat bulevard din Capitală, singura legătură a celui mai mare oraş din România cu autostrada Bucureşti-Piteşti. Reporterii Click! au verificat modul cum se desfăşoară lucrările pe şantier şi care este ”secretul” prin care acest drum expres nu este gata.
Podul hobanat Ciurel, unde lucrările au fost oprite şi repornite în şapte ani de zeci de ori, are 235,2 lungime, 13,9 m lăţime, 69 m înălţime, 7 rampe şi 3 benzi pe sens. “Podul va fi gata la sfârşitul lui 2017. Au fost alocate fonduri suficiente în acest an pentru finalizarea lucrării”, a promis la începutul anului, Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.
La faţa locului însă realitatea este alta, totul este încremenit, iar finalizarea construcţiei în patru luni pare o glumă. Bucăţi de pod şi rampe apar de peste tot, de parcă ar fi vestigii arheologice, multe năpădite de bălării. Câteva utilaje ruginesc sub soarele arzător, iar muncitorii trebuie căutaţi cu microscopul. Estimările specialiştilor Municipalităţii arată că penetraţia Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti va costa 470 milioane de euro cu tot cu exproprieri. Când a fost lansat proiectul, în 2010, se stabilise un cost de 130 milioane euro.
Contractul de execuţie a fost semnat în octombrie 2007, dar primele lucrări au început de abia trei ani mai târziu, din cauza proceselor cu proprietarii de terenuri din zona Ciurel-Lacul Morii.