RATB vrea să cheltuiască 34,4 milioane € pentru modernizarea tramvaielor
Nu are bani pentru achiziția de tramvaie noi, însă e dispusă să aloce peste 34 de milioane de euro pentru repararea și modernizarea celor pe care le deține. Regia de transport București a lansat o licitație publică pentru a identifica o firmă capabilă de „reconstrucția și îmbunătățirea parametrilor tehnici și de confort a tramvaielor tip V3A-M”. Deși deține o uzină de reparații, RATB solicită prin acest anunț ca lucrările să se facă la punctul de lucru al firmei declarate câștigătoare.
RATB dorește încheierea unui acord-cadru valabil 24 de luni pentru modernizarea tramvaielor sale de tip V3A-M. Conform anunțului de licitație postat în data de 12 aprilie 2018, Regia estimează că banii îi ajung pentru modernizarea a cel mult 50 de tramvaie. Acordul urmează a fi încheiat cu un singur agent economic, iar valoarea estimată a contractului este 160,6 milioane de lei (cu TVA), adică aproximativ 34,4 milioane de euro. Reprezentanții Regiei estimează că după atribuire vor fi încheiate circa cinci contracte subsecvente (unul în 2018 și patru în 2019). Termenul-limită pentru depunerea cererilor de participare este 17 mai 2018, iar deschiderea ofertelor va avea loc pe 16 august 2018. Firmele interesate de acest contract trebuie să depună o garanție financiară de 1,35 de milioane de lei.
Deși RATB deține o uzină de reparații pentru tramvaie, lucrările de modernizare vor fi efectuate la sediul sau punctul de lucru al firmei care va câștiga acest contract. Una din explicații ar fi aceea că uzina din Capitală nu este disponibilă pentru aceste intervenții, întrucât Municipalitatea plănuiește să investească puțin peste 88 de milioane de lei pentru consolidarea și modernizarea acesteia. Lucrările de reabilitare ar dura circa 24 de luni.
În acest moment, RATB deține 485 de tramvaie funcționale, dintre care 323 de tip V3A-M.
Click! a solicitat conducerii RATB un punct de vedere în legătură cu planul de a investi 34,4 milioane de euro în modernizarea tramvaielor. Totodată, am cerut conducerii Regiei să explice cititorilor noștri care este motivul pentru care RATB nu investește bani în achiziția de tramvaie noi. În momentul în care vom primi aceste răspunsuri vă vom informa.