Stații de metrou închise o săptămână. De ce se întâmplă asta
O serie de stații de metrou din București vor fi închise vreme de o săptămână, „din motive de securitate și siguranța călătorilor”, informează directorul general al Metrorex, Marin Aldea. Care sunt motivele pentru care accesul va fi restricționat călătorilor aflați mai jos.
Într-un interviu acordat agenției Agerpres, Marin Aldea, directorul general al companiei care operează metroul bucureștean, a declarat că o serie de stații de metrou vor fi închise cel mult o săptămână pentru efectuarea unor lucrări de modernizare a sistemului de acces. Metrorex lucrează în prezent și la implementarea unei soluții tehnice care să permită posesorilor de abonamente RATB să poată circula și cu metroul, folosind același titlu de călătorie. „Noi am reluat discuțiile cu RATB, am avut discuții și cu reprezentanții CFR Călători. Această colaborare va fi implementată odată cu finalizarea noului sistem de control acces, deci este un proiect pe care noi îl avem în implementare, modernizarea sistemului de control acces, în sensul înlocuirii complete a validatoarelor, a acestui tip de acces în metrou, în 41 de stații”, a declarat Aldea pentru sursa citată.
Șeful Metrorex a precizat că pe perioada desfășurării lucrărilor de înlocuire a validatoarelor, accesul călătorilor va f restricționat în stațiile care nu au decât o gură de intrare/ieșire. E vorba de stații precum Tineretului, Apărătorii Patriei, Constantin Brâncoveanu sau Pantelimon.
„Din motive de securitate și siguranța călătorilor transportați vom lua măsura închiderii pe o perioadă de maximum o săptămână ca să lucrăm la înlocuirea sistemului de control-acces. Este bine să se știe de la început. Noi o să mediatizăm, o să explicăm călătorilor că nu există altă soluție și vom face tot posibilul ca această perioadă să fie cât mai scurtă”, spune șeful Metrorex.
Metrorex și RATB au mai avut un parteneriat pentru comercializarea unui bilet comun pe cele două mijloace de transport. Însă acest proiect a fost abandonat în 2011, după ce RATB a încetat să-l mai susțină financiar.
Pentru înlocuirea tuturor validatoarelor vechi de la metrou, compania se bazează pe 170 de milioane de lei (cu TVA), bani proveniți din fonduri europene nerambursabile.
Abonamente cu valabilitate de un an
Metrorex pregătește noi titluri de călătorie pentru cei care folosesc acest mijloc de transport.
„Suntem într-o perioadă de teste privind posibilitatea de implementare a unui abonament anual, precum și a unui titlu de călătorie cu mai multe călătorii pentru grup. În cazul în care testele vor fi pozitive, vom demara procedura de aprobare a noilor titluri de călătorie, care se face prin ordin al Ministrului Transporturilor”, a declarat Aldea, precizând că Metrorex nu intenționează să majoreze tarifele odată cu implementarea acestei măsuri.
De ce s-au lungit lucrările la M5: N-au fost bani
Șeful Metrorex a dat explicații referitoare la prelungirea, exagerat de mare, a lucrărilor la Magistrala a 5-a (primul tronson – Eroilor – Râul Doamnei).
„Probabil că o să mă întrebați de ce s-a ajuns aici, pentru că s-a tot vehiculat că trebuia pusă în funcțiune în 2015, și nu a fost pusă în funcțiune. A început în 2011. Până în anul 2013, semestrul 2, finanțarea pentru acest proiect a fost asigurată în cadrul unui acord de împrumut pe care Guvernul României l-a semnat cu Banca Europeană de Investiții, cu Ministerul Finanțelor Publice – Metrorex fiind agenție de implementare – în valoare de 395 de milioane de euro – valoarea totală a acordului este de 883 de milioane de euro. Din 2010 și până în primul semestru din 2013, valoarea a fost mult subfinanțată și a constituit principalul motiv pentru care ritmul n-a fost conform graficelor stabilite. După anul 2013, semestrul 2, am obținut finanțare din fonduri europene nerambursabile, astfel că această problemă a finanțării s-a rezolvat și ritmul de realizare a lucrărilor s-a intensificat. Așa cum vă spuneam, la acest moment stadiul este de 85-87% din realizarea lucrărilor de structură și în jur de 25-30% din finisaje. Ne propunem ca până la finele acestui an — trimestrul 1 anul viitor să terminăm complet lucrările de structură și finisaje, așa încât, spre sfârșitul trimestrului 2 din 2018 ne propunem să punem în funcțiune cu călători această secțiune, acest tronson de metrou”, a spus Aldea.