A început războiul contestațiilor pe Autostrada București Nord. Cine îi atacă pe turci
Turcii, românii, chinezii și italienii se bat pe lotul 1 al Autostrăzii de Centură București Nord. Cei 17,5 km au fost câștigați la licitație de turcii de la Nurol, pentru un miliard de lei, dar nu se pot apuca de treabă pentru că a început războiul contestațiilor.
Pe 15 iunie, cei de la Compania Națională pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR) au anunțat câștigătorul lotului 1 din Autostrada de Centură București Nord (A0).
Oferta constructorului turc Nurol a fost clasată atunci pe primul loc, cu un punctaj total de 100 puncte, dintre care 50 de puncte pentru componența financiară și alte 50 pentru componenta tehnică.
”Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, anunțau reprezentanții CNAIR.
Și iată că acest lucru s-a întâmplat. Următorii patru clasați au contestat rezultatul: chinezii de la China Railway (locul 2), grecii de la Intrakat (locul 3), italienii de la Pizzarotti (locul 4) și firmele lui Dorinel Umbrărescu (locul 5).
Constructorul român a fost primul care a depus contestația, pe 24 iunie, la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Pe 25 iunie au urmat grecii de la Intrakat, iar pe 26 iunie chinezii de la China Railway și italienii de la Impresa Pizzarotti, potrivit CNSC.
Acest lucru nu face decât să întârzie lucrările. În condițiile în care Capitala are nevoie ca de aer de o centură ocolitoare la standarde europene.
Ce este Autostrada București Nord
Autostrada București reprezintă un nou inel de autostradă în jurul orașului, cu o lungime de aproximativ 100 km și se va conecta cu autostrăzile deja existente: A1, A2 și A3.
Segmentul Sud al Autostrăzii București
Segmentul Sud al autostrazii A0 este împărțit în trei loturi, pentru care au fost anuntați câștigătorii licitațiilor în aprilie-mai 2019:
- Lotul 1, A2 - CF902 (Jilava), 16,3 km, câștigător Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, preț 830.679.662,15 lei, fără TVA. Contract semnat în august 2019;
- Lotul 2, CF902 (Jilava) - DN6, 17 km, câștigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, preț 750.849.942,12 lei, fără TVA. Contract semnat;
- Lotul 3, DN6 - A1, 17,5 km, câștigător asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, preț de 853.422.022,52 lei, fără TVA, termen de execuție 42 de luni. Contract semnat.
Segmentul Nord al Autostrăzii București
Segmentul Nord al autostrazii A0 este împărțit în patru loturi:
- Lotul 1, DJ601 - DN1 (Corbeanca), 17,5 km, câștigat de Nurol Insaat Ve Ticaret A.S., cu preţul de 746.763.568,57 lei, fără TVA. Se așteaptă eventuale contestații;
- Lotul 2, DN1 (Corbeanca) - DN2 (Afumați), 19 km, în licitare;
- Lotul 3, DN2 (Afumați) - DN3 (Cernica), 8,6 km, în licitare;
- Lotul 4, DN3 (Cernica) - A2, 4,5 km, în licitare.
Guvernanții pormit 3.000 km de autostradă, în următorii 10 ani
Peste 407 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, în valoare de 4,3 miliarde de euro, ar urma să fie finalizate în următorii ani în România, în timp ce, pentru conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene, vor fi demarate lucrări la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, în perioada 2020 - 2030, se arată în Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, publicat ieri, 1 iulie, de Guvern.
Conform documentului, pe segmentul rutier, se are în vedere finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare, în lungime de 407,3 km de autostrăzi şi drumuri expres, pe rutele: Sibiu - Piteşti (Loturi 1, 4, 5), Craiova - Piteşti, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău - Borş), Sebeş - Turda, A0: Inelul de Sud Bucureşti, Varianta de Ocolire Bacău şi Podul peste Dunăre de la Brăila.
De asemenea, pentru conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene se vor demara lucrări la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, în perioada 2020 - 2030, la un cost estimat de 31 miliarde de euro. Tronsoanele vizate sunt: Sibiu - Piteşti (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădăşelu - Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureş - Iaşi - Ungheni, A3: Ploieşti - Comarnic - Braşov, A7: Ploieşti- Suceava - Siret, A0: Inelul de Nord Bucureşti; Bucureşti - Alexandria - Craiova - Lugoj, Buzău/Focşani - Brăila - Galaţi, Măcin - Tulcea - Constanţa; Transregio Gilău - Cluj Napoca - Apahida.
Suntem la jumătatea anului, însă, nu a fost inaugurat până acum nici un kilometru de autostradă.
Citește și: