Decizie controversată a conducerii Tarom! Patru aeronave au fost vândute la fier vechi: „Făceau mai mulți bani dacă...”

Ultima actualizare:

Scandal în aviație! Patru aeronave Tarom vor fi duse la fier vechi. Deja un avion, cu o vechime de 18 ani, a fost distrus cu buldozerul. Specialiștii cred că măcar unul dintre aceste aparate putea fi păstrat și folosit la pregătirea echipajelor. „Românii merg să se pregătească în foarte multe locuri, pot merge în Turcia, Polonia. Foarte puține traininguri se realizează în țară", a spus președintele Asociației Companiilor Aeriene Românești.

Decizia conducerii Tarom Foto: Shutterstock
Decizia conducerii Tarom Foto: Shutterstock

Patru aeronave Tarom vor fi duse la fier vechi 

Airbusul 318, botezat "Traian Vuia", a fost demontat. Piesele sunt revalorificate, iar fuselajul dus la fier vechi. Două astfel de aeronave au fost făcute bucăţi și aceeaşi soartă o vor avea încă două, după ce TAROM le-a vândut unei companii britanice care se ocupă cu dezmembrări. Decizia i-a revoltat pe experţii în aviație.

TAROM făcea cei mai mulți bani dacă această aeronava era convertită într-un simulator de zbor pe care mai mulți operatori puteau să îl acceseze. (Unde merg românii să se pregătească?) În foarte multe locuri, pot merge în Turcia, Polonia, dar nu în țară. Foarte puține traininguri se realizează în țară", a declarat Marius Popescu, președinte ACAR.

Aeronavele puteau fi folosite pentru pregătirea echipajelor 

Reprezentanții companiei cred, însă că dezmembrarea a fost calea cea mai profitabilă, după ce avioanele au ajuns la finalul perioadei de exploatare. „Am văzut tot felul de idei inedite și creative. Trebuie să ținem cont că obiectul de activitate al companiei TAROM este de a furniza servicii de transport aerian și asta face. Decizia economică și logică este de valorificarea lor", a explicat Alexandru Anghel, purtător de cuvânt TAROM. 

Suma nu a fost făcută însă publică. Aeronavele Airbus 318 au intrat în flota TAROM în decembrie 2006 şi au fost folosite în special pe ruta de Londra. Piloții cred ca acest lucru era ineficient și mult prea costisitor.

 „Vor veni celelalte avioane care vor înlocui aceste patru Airbus-uri"

Practic el nu prea putea să facă faţă decât pentru rute cu un grad redus de încărcare, undeva la 90 de pasageri pe tronson. Ceea ce este foarte puţin. Pentru mine este trist pentru că, fiind pilot, orice avion care pleacă din rândul celor de la zbor creează un gol emoţional. Vor veni celelalte avioane care vor înlocui aceste patru Airbus-uri", a mărturisit pilotul Cezar Osiceanu.

Începând de anul viitor, TAROM va avea două aeronave Boeing 737 MAX 8, pe care le-a achiziționat printr-un contract de leasing.

Ce spune compania Tarom

Tarom a recunoscut că a vândut avionul unei companii pentru a fi dezmembrat, încasând contravaloarea serviciilor prestate. „În cadrul planului de redresare și restructurare a companiei TAROM, unul dintre obiectivele strategice este modernizarea flotei și optimizarea costurilor operaționale. În acest sens, aeronavele model Airbus A318 recepționate în perioada 2006-2007, care au ajuns la finalul perioadei de exploatare, au fost scoase din serviciul comercial al companiei TAROM și valorificate conform planificării prin vânzarea către o companie specializată în achiziționarea de avioane aflate la finalul perioadei de funcționare”, a informat Tarom.

Alegeri prezidențiale 2024

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințul William Kate Middleton cu Prinții George Charlotte și Louis GettyImages 2187955497 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
dating online reusit jpeg
Lac culori  jpg
FotoJet jpg
Nicuşor Dan fB jpg
image png
Marte jpg
Cele mai hazlii scrisori din tolba lui Mos Craciun  Sursa imagine shutterstock 745825033 jpg
stefan cel mare GettyImages 878490466 jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net