Pe aici nu se trece de 10 ani
3.652 de zile bătute pe muchie. De atât timp se chinuie Primăria Capitalei să realizeze străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu-Şos Olteniţei, adică pe româneşte o legătură expres între sectoarele 3 şi 4. Reporterii Click! au fost ieri pe cel mai vechi şantier din Bucureşti să vadă ce blestem blochează lucrările, de nu se mai sfârşesc.
”Doi paşi la stânga binişor şi alţi doi paşi la dreapta lor”, a fost ritmul în care au lucrat muncitorii timp de 10 ani.
Ba nu existau fonduri pentru relocarea utilităţilor (reţele de apă şi canalizare, electricitate şi termoficare), ba nu se ştia unde sunt. Ani în şir nu au fost bani pentru exproprieri sau proprietarii nu au fost de acord cu sumele propuse de autorităţi. Nici acum lucrurile nu stau prea bine! Ieri, la pasajul suprateran lucrările erau în mare parte oprite, reprezentanţii şantierului declarându-ne că furnizorul de electricitate blochează terminarea acestuia.
“Trebuie ridicate firele pentru că sunt prea jos, nu putem aduce utilajele că se fac scrum. De luni de zile am făcut cereri şi degeaba. Aşa că stăm cu pasajul neterminat!”, ne-a spus un şef, care a dorit să-şi păstreze anonimatul. Bulevardul Grigorescu a fost lărgit, dar nu are trotuare şi nici scuaruri. Semnalizarea rutieră de la nivelul solului este un vis frumos, mai ales că proiectul prevede semafoare, indicatoare şi separatoare de trafic.
Proiectul Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu-Şos Olteniţei are două părţi. Prima constă pe hârtie în lărgirea Bd. Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens de la intersecţia cu Theodor Pallady şi construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa cu două benzi pe sens. La nivelul solului urmau să se construiască două poduri, pentru şoferii care doreau să circule pe Splai. Potrivit specialiştilor Municipalităţii, după 10 ani, doar 70 la sută din investiţie este gata şi există un nou termen, toamna acestui an.
Despre etapa a doua, continuarea pasajului până la Şoseaua Olteniţei, nici nu se mai pune problema deocamdată. Reporterii Click! sunt cu ochii pe investiţie şi se vor întoarce pentru a vedea ce se întâmplă cu „Dinozaurul” şantierelor Capitalei.