Pregătește trecerea de la post la mesele bogate de Crăciun!

simeon stalpnicul png
Nutri┼úioni┼čtii ne sf─âtuiesc s─â m├ónc─âm echilibrat, mai ales ├«n ultimele zile de post ┼či de S─ârb─âtori.www.clicksanatate.ro

Dac─â ai ╚Ťinut post ╚Öi mai ales dac─â ai optat pentru unul aspru, ai nevoie de o trecere treptat─â la dieta obi╚Önuit─â, bogat─â ├«n proteine animale. Mesele de s─ârb─âtori sunt ╚Öi hipercalorice, iar riscul de a suferi de boli digestive este crescut.

Decembrie este luna schimb─ârilor ┼či a exceselor alimentare. Ne punem la mare ├«ncercare organismul. S─â nu uit─âm ├«ns─â c├ót este de important─â pentru s─ân─âtatea noastr─â o alimenta┼úie pe c├ót posibil echilibrat─â ┼či o via╚Ť─â activ─â, chiar ┼či ├«n perioada s─ârb─âtorilor, pentru a ne putea bucura pe deplin de ele.

O trecere brusc─â de la m├ónc─ârurile de post la unele grele, de la un dezechilibru la  altul, este resim┼úit─â din plin de organism, iar de aici p├ón─â la st─âri de disconfort ┼či chiar vizite neprev─âzute la spital nu este dec├ót un pas. Tocmai pentru a ne proteja de nepl─âceri, nutri┼úioni┼čtii amintesc c─â este important s─â m├ónc─âm echilibrat, mai ales ├«n aceste ultime zile de post ┼či apoi ├«n zilele aferente s─ârb─âtorilor de iarn─â.

Postul s─ân─âtos te priveaz─â de boli digestive de S─ârb─âtori

Este bine ca atunci c├ónd postim s─â m├ónc─âm zilnic cereale integrale, legume ┼či fructe, alimente vegetale cu con┼úinut crescut de proteine: soia, fasole uscat─â, mazare, linte, n─âut, ciuperci, nuci, migdale, arahide. De asemenea, trebuie profitat de zilele cu ÔÇ×dezlegare la pe┼čteÔÇŁ pentru a aduce organismului proteine de calitate superioar─â, elemente minerale, vitamine ┼či gr─âsimi esen┼úiale Omega 3.

Postul este un bun prilej de a reduce consumul de gr─âsimi saturate (existente ├«n alimentele de origine animal─â) ┼či de a beneficia de bog─â┼úia de nutrien┼úi ┼či fibre alimentare, oferit─â de cerealele integrale, legume ┼či fructe, precum ┼či de leguminoase ┼či semin┼úe. Acompaniate de gr─âsimi vegetale bogate ├«n acizi gra┼či esen┼úiali, Omega 3 ┼či Omega 6 care se g─âsesc ├«n uleiurile vegetale, ├«n margarinele de nou─â genera┼úie ┼či ├«n fructele oleaginoase, alimentele din post, al─âturi de o hidratare corespunz─âtoare, pot oferi energia ┼či nutrien┼úii necesari bunei desf─â┼čur─âri a func┼úiilor organismului ├«n aceast─â perioad─â. Este recomandat ca persoanele cu boli digestive sau boli cronice, s─â urmeze postul doar dup─â ce au consultat medicul specialist.

Află pe clicksanatate.ro cum să mănânci în zilele de Crăciun pentru a evita problemele de sănătate!

Cum se explic─â str─âlucirea femeilor din timpul sarcinii

Remedii naturale care diminuează febra și durerea

charlene printul albert2 jpg
alex velea ruby jpeg
FotoJet jpg
Catrinel Sandu
David Popovici la revenirea in tara dupa ce a devenit dublu campion mondial la inot la Budapesta (9) jpg
Young Jack Sparrow in new Pirates of the Caribbean movie trailer jpeg
 Recensamant / autorecenzare Inquam Photos / Octav Ganea
arsinel actor jpg
image
image
image
image
george simion freza noua iunie 2022 jpg
calendar ortodox 2021 28 iunie sf chir ioan png
foto1 copy jpg
fosssto1 copy jpg
 Recensamant / autorecenzare Inquam Photos / Octav Ganea
image png