Autobuzul electric e silenţios, dar scump
Muncipalitatea a găsit soluţia pentru a scăpa oraşul de poluare şi a-l introduce, din punctul de vedere al transporturilor, în lumea bună.
RATB pregăteşte achiziţionarea de autovehicule ecologice cu motoare electrice. Pe străzile pline de gropi ale Capitalei a fost deja testat cel mai nou tip de autobuz hibrid, cu o capacitate de 155 de călători.
Specialiştii Primăriei Capitalei analizează la ora actuală eficienţa ecologică a maşinii care a făcut anul trecut 1.300 de km pe linia 381, de la Piaţa Reşiţa la Piaţa Victoriei. Vehiculul ecologic este propulsat de un motor Diesel şi două electrice, ultimele alimentate cu ajutorul bateriilor.
Autobuzul Mercedes Citaro, pe motorină- 198.000 €
Mai mult, autobuzul îşi poate recupera energia electrică folosită prin frânare. „Recuperarea parţială a energiei de frânare reprezintă o sursă importantă de economii, în condiţiile transportului urban de călători, datorită numărului şi frecvenţei ridicate a opririlor", ne-a spus purtătorul de cuvânt al RATB Mihai Vlădărău.
«Îşi încarcă bateriile când frânez»
Radu Constantin (40), şofer RATB: „Are un bord mult mai simplu faţă de autobuzele pe care le avem acum. Cu un singur buton închizi şi deschizi uşile. Confortul pentru pasageri este mai mare, iar podeaua mai ridicată. Îşi încarcă bateriile când frânăm. Consumă 44 litri de motorină la 100 km".
«Actualele maşini sunt mai confortabile»
Ion Milea (43), şofer RATB: „Prefer confortul cabinei din autobuzele de acum, simplităţii din maşina pe care am testat-o. Acolo spaţiul era mai mic, nu aveam aer condiţionat. Nu sunt obişnuit cu modul de deplasare. Se conduce greu, chiar dacă autobuzul pe care merg acum consumă mai mult, 47 litri de motorină la 100 km".