Accident în subteran, coșmar la suprafață la Eroilor
”Ceauşescu a făcut staţia de la Eroilor şi nu s-a întâmplat nimic, în timp ce ăştia au aruncat zona în aer!”. Este strigătul de revoltă al unuia dintre şoferii care încearcă să ajungă din Drumul Taberei la Gara de Nord. Soluţiile alese de specialişti pentru ocolirea intersecţiei de la Eroilor, distrusă de lucrările la metrou, au fost făcute KO de realitate.
Este prima zi a săptămânii şi mii de şoferi circulă prin intersecţiile care leagă Drumul Taberei de centrul Capitalei şi Gara de Nord. Interzicerea traficului prin intersecţia de la Eroilor a produs cozi de zeci de maşini, nervi, orchestre de claxoane. ”De ce nu mă miră că au făcut-o lată? Sunt convins că nu o să plătească nimeni pentru distrugerea străzii şi timpul pierdut de şoferi să ocolească”, spune supărat Mihăiţă Sergiu, care încearcă în zadar, de 10 minute, să ajungă de la Răzoare la Podul Basarab.
Conducătorii auto descoperă pe pielea lor ce înseamnă restricţiile de trafic instituite de autorităţi pentru remedierea surpării carosabilului în zona Eroilor. “Azi dimineaţă nu mi-a venit să cred când am văzut cât era de aglomerat. Eu merg zilnic cu maşina pe traseul Răzoare-Pod Basarab-Victoriei. Fac cam 25 de minute. Acum am stat 20 de minute doar ca să trec de Cotroceni. E jale! Şi n-am văzut echipaje de Poliţie în intersecţiile cu probleme. Cred că ar trebui să fie mai activi dacă tot e închis traficul la Eroilor”, ne-a spus Andrei B., un cetăţean din Drumul Taberei.
De acum încolo, el va trebui să plece cu cel puţin o jumătate de oră mai devreme de acasă pentru a ajunge la timp la serviciu. ”Şi pe 13 Septembrie a fost mult mai aglomerat. Dacă se poate spune aşa, pentru că dimineaţa, până în ora 9, oricum se circulă bară la bară”, ne-a spus şi Andreea Ene.
Utilajul a săpat greșit?
Totul a început vineri, 11 decembrie la ora 15.30, când Varvara, una din ”cârtițele”care sapă tunele pe Magistrala 5 de metrou, a făcut-o lată. O mare de material solid și aluviuni au invadat tunelul stației Eroilor 2, blocând-o pe Varvara și utilajele din jurul ei. ”Se săpa la 20 de metri sub pământ și, într-o zonă în care hărțile pe care le-am primit indicau teren nisipos, am dat de apă. Era un adevărat râu subteran. Apa și noroiul au antrenat surparea terenului și au adus atât de multe aluviuni încât au blocat-o pe Varvara și au îngropat pe jumătate două excavatoare care ajutau utilajul”, ne-au declarat surse din cadrul constructorului.
Rezultatul? La suprafață două bulevarde, Eroilor și Eroilor Sanitari au fost reduse la șanțuri de țară pe mai multe porțiuni. Pentru ca intersecția de la Eroilor să fie refăcută, pe artere vor fi decupate două gropi de 20 m/12 m, 12 m/20 m și începând de la 20 de metri adâncime, constructorul Magistralei 5 de metrou va încerca să le acopere.