Care au fost pasiunile reginelor României. Puțini știu cu ce s-au ocupat în timpul vieții
Reginele Elisabeta, Maria și Ana au avut câteva pasiuni mărețe, aproape nebănuite. S-au remarcat prin eleganță, educație, dar și prin înclinațiile lor spre cultură tradițională, estetică și artă, însă puțini sunt cei care știu care erau interesele lor.
Pasiunile reginelor Elisabeta, Ana și Maria
Reginele Elisabeta, Maria și Ana au fost pasionate de literatură, pictură și tradițiile costumelor populare.
Regina Elisabeta, numită și Carmen Sylva a fost pasionată de muzică și poezie, dar și de pictură. Mai mult decât atât, aceasta a fost o amfitrioană a manifestărilor culturale găzduite de Castelul Peleș, unde George Enescu, Mihai Eminescu sau Elena Văcărescu au fost prezenți.
Regina Maria a fost considerată o „regină” a florilor, având o pasiune pentru maci, crini și violete. Pictura și echitația s-au numărat printre marile sale hobby-uri, fiind apreciată pentru participarea sa la echitație. A realizat chiar și un tablou renumit care a avut ca tematică macii și a fost o fire plină de ambiții bărbătești și forțe uriașe.
Regina Mamă Elena și Regina Ana au fost pasionate de pictură și echitație
Regina Mamă Elena a rămas chiar și astăzi în memoria contemporanilor, fiind catalogată ca o fire blândă și afectuoasă cu oamenii aflați la ananghină. A fost pasionată de tradițiile costumelor populare și a promovat de-a lungul vieții sale iile țărănești. La fel ca și Regina Maria, aceasta a iubit echitația, participând la numeroase parade oficiale în postura de călăreț.
Regina Ana a făcut parte din echipa de voluntari ai Armatei de Eliberare, sub comanda generalului Gaulle. A lucrat ca șoferiță pe un mini-jeep militar care a fost folosit pe câmpul de luptă pentru îngrijirea celor răniți. De asemenea, aceasta a fost o fire romantică și în același timp autoarea unor picturi îndrăgite, tematica pe care a abordat-o fiind peisagistica. Un portret din tinerețea acesteia ilustrează un țărm al mării și un cer senin, albastru pe care zboară pescărușii.