Au aflat că şoseaua ucide abia după ce au murit doi oameni
Vieţi pierdute, familii distruse într-o clipită, eroi de-o zi şi explicaţii jalnice ale autorităţilor. Doi oameni au murit în weekend după ce au ajuns cu autoturismele în râul Dâmboviţa din cauza lipsei gardurilor de protecţie de pe cele două maluri. Primăria Bucureşti ia, abia acum, măsuri pentru protejarea şoferilor.
Fac colecţie de tragedii. Autorităţile române nu învaţă din greşeli şi iau măsuri abia atunci când e prea târziu. Reprezentanţii Administraţiei Străzilor, instituţie aflată în subordinea Primăriei Capitalei, vor cere luni alocarea de fonduri pentru amplasarea de limitatoare de viteză şi de parapeţi de protecţie pe o şosea care a răpit două suflete în weekend. Decizia va fi luată în cadrul Comisiei Tehnice de Circulaţie, care se întruneşte luni. Splaiul Unirii este „groapa comună” a vitezomanilor din Capitală.
De-o parte şi de alta a râului Dâmboviţa, spre ieşirea din oraş, crucile care amintesc de cei decedaţi în accidente se ivesc de prin boscheţi la tot pasul. Pe o lungime de aproape 4 km, şi pe un mal şi pe celălalt, nu mai e bucăţică de gard de protecţie. Din loc în loc, câte un stâlp vârtos din fier forjat ne arată că şi hoţia e, uneori, o meserie grea. Nu chiar orice se poate fura. Pe această stradă, lungă cât o zi de post, mai nimeni nu circulă cu viteza legală (60 km).
Doi morţi, doi răniţi
Acest decor de groază a fost ultimul pe care l-au văzut doi şoferi, înainte să-şi dea duhul, în acest weekend. Vineri, o tânără de 26 de ani a plonjat cu Dacia ei roşie în râul Dâmboviţa şi a murit până ca salvatorii Smurd să ajungă la ea. Paramedicii au scos-o fără suflare din maşina răsturnată. N-au putut spune dacă a pierit înecată sau din cauza impactului. Doar o zi mai târziu, pe sensul de intrare în Bucureşti, un BMW gri a ajuns în acelaşi râu, tot cu roţile în sus. Dintre persoanele aflate la bord, trei la număr, una a pierit la scurt timp după impact. Celelalte două, o femeie şi fiul ei de 8 ani, au fost salvate de un tânăr aflat „la locul potrivit”. Oamenii legii spun că şoferul, care şi-a pierdut viaţa în accident, circula cu viteză mult prea mare pe un carosabil umed.
Radare în cascadă
Splaiul Unirii face legătura cu autostrada spre Constanţa şi cu Centura Bucureşti. Atât pe sensul de intrare, cât şi pe sensul de ieşire din Capitală, viteza maximă admisă este 60 km/h. Nouă din zece şoferi nu respectă această limită şi accelerează până la 100-120 km/h. Ieri, Poliţia Rutieră a amplasat echipaje cu aparate radar pe mai multe segmente ale şoselei pentru depistarea vitezomanilor. Au dat amenzi pe bandă rulantă, nu înainte de a le aminti şoferilor că exact pe acest drum, cu o zi-două în urmă, alţi doi români nu-şi imaginau că vor sfârşi vreodată într-un accident de circulaţie.
Click! spune
Sute de șoferi bucureșteni și ilfoveni au „mărșăluit” ieri după-amiază, la bordul autoturismelor lor, pe șoseaua blestemată. Ei au protestat față de indolența autorităților, care a dus la pierderea de vieți omenești. Protestatarii au cerut, ani la rând, autorităților din Capitală și din Popești-Leordeni (pe raza căruia trece Splaiul Unirii) să ia măsuri de securizare a malurilor râului.
A salvat de la moarte un copil şi pe mama lui
Sâmbătă, în jurul orei 16.00, Alexandru Puiu, originar din Focşani, se afla întâmplător pe Splaiul Unirii. A văzut cu ochii lui cum o familie se zbate să iasă din maşina răsturnată în Dâmboviţa şi a sărit în râu cu gândul să-i scoată pe toţi de acolo. „Am fost omul potrivit la locul potrivit. Din păcate, şoferul era mort, femeia era în şoc hipotermic, iar copilul deja se învineţea. Noroc că în preajmă s-a aflat un poliţist, care a reuşit să-l readucă la viaţă prin manevre de resuscitare. Şoferul nu purta centură de siguranţă, pentru că altfel ar fi trăit. Apa era adâncă de 1,5 metri. La un moment dat nu mai simţeam nimic din cauza frigului, dar acum sunt bine”, a declarat tânărul jurnaliştilor de la Adevărul. Femeia a ajuns la Spitalul „Sf. Ioan”, iar fiul ei de opt ani a fost internat la „Bagdasar-Arseni”.