Cum a fost posibil accidentul RATB de luni, cu 11 răniţi?
Transportul în comun nu mai e sigur în Capitală. Cele două vehicule RATB care s-au ciocnit luni după-amiază în intersecţia Calea Vitan-Şos. Mihai Bravu erau conduse de oameni care se grăbeau să respecte graficul de circulaţie. Cei 11 călători răniţi au dreptul să ştie de ce au fost băgaţi în spital.
Nu mai e un secret pentru nimeni că vehiculele RATB nu ajung la timp în staţii, însă acest lucru se întâmplă dintr-un singur motiv: numărul redus de vehicule aflate pe străzi. Din cele 1.700 de autobuze, tramvaie şi troleibuze necesare asigurării unui serviciu de calitate, doar 1.000 circulă efectiv pe trasee, spun sindicaliştii RATB. Pentru cele 700 care zac în depouri nu sunt piese de schimb, ceea ce face ca intrevalul de succedare să crească.
„Din cele 60 de autobuze pe care le avem, doar 34 sunt pe traseu. Astfel, un număr redus de şoferi trebuie să suplinească traseele celor care nu pot ieşi în cursă”, ne-a spus Alexandru Marian, revizor de siguranţa circulaţiei la autobaza Obregia. Aceeaşi problemă o reclamă şi Marian Simion, lider de sindicat al SFLB Bujoreni. “Din 110 troleibuze, circulăm doar cu 74. Cele mai mari probleme sunt pe liniile 62, 66, 69, 93 şi 96, unde e înghesuială mare”, spune bărbatul. Pentru a nu întârzia în cursă, şoferii regiei se grăbesc să recupereze din timpul pierdut. Aşa se poate explica de ce tramvaiul liniei 1 a lovit în spate autobuzul 123, la intersecţia Calea Vitan – Şos. Mihai Bravu. Datele preliminare ale Poliţiei Rutiere conduc spre ipoteza că cel puţin unul dintre angajaţii RATB a forţat semaforul pentru a trece intersecţia. Ancheta a fost preluată de Parchetul de pe lângă Judecătoria sectorului 3, fiindcă au fost depuse plângeri penale pentru vătămare corporală. Unsprezece călători au ajuns la spital, cu răni minore sau grave. Cei care se consideră prejudiciaţi pot depune o cerere, însoţită de certificatul medico-legal, la sediul RATB (Bd. Dinicu Golescu nr. 1) pentru despăgubiri.
Şoferii Regiei se pregătesc de grevă
Transportul în comun va fi unul de coşmar pentru călători, spun sindicaliştii, care preconizează o scădere cu încă 10% a numărului de vehicule trimise pe străzi. Vestea proastă e, însă, alta şi vine de la şoferi. “Conducătorii auto au planificat un protest de amploare şi o întrerupere a lucrului, la orele de vâf, pentru două ore, săptămâna viitoare”, ne-a spus Alexandru Mihalache (foto), lider sindicat URAC. Ei sunt nemulţumiţi de faptul şefii Regiei nu au alocat fonduri pentru cumpărarea pieselor de schimb necesare repunerii în funcţiune a vehiculelor care stau pe dreapta.