Magistrala 4 de metrou se prelungește. Va avea 13 stații, între Gara de Nord și Gara Progresul

Ultima actualizare:

    Metroul va ajunge până la Gara Progresul, după ce Magistrala 4 va fi prelungită
Metroul va ajunge până la Gara Progresul, după ce Magistrala 4 va fi prelungită

Vin vești bune din partea Ministerului Dezvoltării! Astăzi, 5 noiembrie, a avut loc o ședință unde a fost avizat studiul de fezabilitate pentru prelungirea Magistralei 4 de metrou cu 13 stații, de la Gara de Nord la Gara Progresul.

Prelungirea Magistralei 4 va avea un traseu de 11,94 km, cu 13 stații plus una existentă, Gara de Nord, și un depou (Depoul Progresul).

Tot în cadrul proiectului vor fi și achiziționate 15 trenuri, astfel încât capacitatea de transport să poată deservi 50.000 călători pe oră, pe fiecare sens.

Magistrala 4 pornește acum de la stația Lac Străulești și se oprește la Gara de Nord 2, dar de aici va ajunge, în sectorul 4, la Gara Progresul.

Traseul prelungit al Magistralei 4 de metrou

Potrivit autorităților, după stația Gara de Nord 2, traseul o va lua pe sub strada Berzei și apoi pe la Vasile Pârvan, după care subtraversează Râul Dâmbovița, unde se va întâlni cu Magistralele 1 și 3 de metrou, apoi o va lua pe la Bogdan Petriceicu Hașdeu și Izvor, respectiv Calea 13 Septembrie.

De aici, se va continua pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, în zona Pieței Chirigiu, strada Odoarei- Șos. Viilor, până la intersecția cu Calea Șerban Vodă, respectiv Șoseaua Olteniței.

Harta metroului bucureștean cu toate magistralele pe care statul le are în plan să le construiască
Harta metroului bucureștean cu toate magistralele pe care statul le are în plan să le construiască

Aici, se va face legătura cu Magistrala 2 de metrou existentă. Mai departe, traseul se înscrie pe Șos. Giurgiului, intersectează străzile Toporași și Ghimpați până la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasată ultima stație destinată călătorilor.

Valoarea totală estimată a proiectului este de 8.549.423.837,84 lei, iar durata de execuție este de 60 de luni.

Lucrarea va fi finanțată din fonduri externe nerambursabile, dar și de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor.

După nouă ani de la debutul lucrărilor, primul tronson din Magistrala 5 Eroilor 2-Drumul Taberei, a fost gata. Ceea ce înseamă că avem de așteptat mulți ani de acum înainte până vom circula cu metroul până la Gara Progresul.

Citește și: 

https://www.click.ro/news/bucuresti/s-semnat-contractul-pentru-magistrala-de-metrou-1-mai-aeroportul-otopeni-cand-ar

https://www.click.ro/news/bucuresti/paradoxurile-magistralei-iv-de-metrou-statii-noi-obiceiuri-vechi

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Charlene și Albert de Monaco GettyImages 2162706103 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
saguna jpg
reumatism jpg
bani euro pixabay jpg
mihaela bilic instagram jpg
brad craciun jpg
dan marin roveolutie webp
spitalul stomatologic jpeg 2 jpeg
Lucrări la Palatul de Justiție din Deva. Secolul al XIX-lea, Foto: arhiva personală dr. Lucian Ștefan
image
actualitate.net
image
actualitate.net