O, Doamne! Era să moară izbit de tren
Este incredibil, dar în vremurile noastre Capitala este despărțită de Ilfov prin calea ferată. Se întâmplă în zona Pipera, acolo unde traversatul liniei te poate costa viața. Marți după-amiază, în jurul orei 17.00, un șofer a rămas blocat cu mașina între bariere. Este al doilea caz într-o lună.
Inconștiență sau nepăsare? Traficul din Pipera este de
-a dreptul infernal la orele de vârf, astfel că se circulă bară la bară înclusiv în zona căii ferate. Cumpăna coboară pe nepusă masă, astfel că șoferii care sunt prinși pe linie nu au cum să mai înainteze și rămân prinși ca într-o capcană.
La fel s-a întâmplat și în urmă cu două zile când un bucureștean a rămas captiv între barierele unite.
Speriat, bărbatul s-a lipit cât a putut de barieră și a așteptat cu sufletul la gură în mașină momentul când vine trenul. Și a trecut InterRegio București-Constanța cu o viteză năucitoare.
Mecanicul de locomotivă a caloxat disperat, pentru că distanța între garnitură și autoturism era extrem de mică.
Și acum o lună o șoferiță a văzut moartea cu ochii
Un incident asemănător s-a petrecut și luna trecută, în jurul orei 19.00. De data aceasta, la volan se afla o femeie.
Deși evenimentele sunt dese, reprezentanții CFR nu au luat măsuri. Ba chiar, au renunțat ca angajații lor să stea la barieră și să anunțe la timp când au loc astfel de momente care pot duce la moarte, pe motiv că ”modul de funcţionare al instalației de semnalizare automată este controlat şi urmărit de la postul de comandă al stației de cale ferată Pantelimon, iar în situaţia semnalării unui dranjament, personalul feroviar se deplasează imediat la faţa locului pentru intervenţie şi remediere”.
Bariera cade în 8-12 secunde
- La intrarea trenului pe distanța de avertizare se declanșează semnalizarea optică și acustică prin dispozitivele cu lumină intermitentă roșie și dispozitivele de avertizare sonoră;
- semibarierele care închid sensul normal de circulație a vehiculelor rutiere încep să coboare după circa 8-12 secunde de la declanșarea semnalizării optice și acustice și ajung în poziție orizontală după circa 8-12 secunde;
- semibarierele care închid sensul contrar de circulație a vehiculelor rutiere încep să coboare după aproximativ 8-12 secunde de la momentul în care semibarierele care închid sensul normal de circulație au ajuns în poziție orizontală și ajung în poziție orizontală după circa 8-12 secunde;
- după ce toate semibarierele au ajuns în poziție orizontală, încetează semnalizarea acustică;
- dacă distanța de avertizare este ocupată de către un alt tren în timpul manevrării semibarierelor din poziția orizontală în poziția verticală, înainte ca acestea să ajungă în poziția verticală, semibarierele încep să coboare imediat în poziția orizontală, semnalizarea optică cu lumină roșie alternativ intermitentă de interzicere a circulației rutiere fiind activă în tot acest timp;
- după ce trenul a eliberat trecerea la nivel, dacă nu este nici un alt tren pe distanța de avertizare, semibariere încep să se ridice, iar după ce acestea au ajuns în poziție verticală, încetează și semnalizarea optică de interzicere a circulației rutiere;
- Pentru evitarea riscului de a rămâne blocați în pasaj, între semibarierele coborâte în poziție orizontală, la traversarea pasajului conducătorii vehiculelor rutiere trebuie să respecte indicația de interzicere a circulației rutiere dată de semnalizarea optică cu lumină roşie alternativ intermitentă;
- În situația în care apar blocaje în traficul rutier în zona pasajului cu calea ferată, conducătorii auto trebuie să acționeze similar prevederilor din Regulamentul Codului Rutier care stabilește că „Pătrunderea unui vehicul într-o intersecție este interzisă dacă prin aceasta se produce blocarea intersecției” și să aștepte eliberarea pasajului de cale ferată înainte de a se angaja în traversare, chiar dacă semnalizarea optică cu lumină albă intermitentă permite circulația rutieră.