Pasajul de la Piața Sudului, inaugurat după 1.095 de zile
350 de metri, 1.095 de zile de lucru şi un cost de 127 de milioane de lei. Acesta este Pasajul de la Piaţa Sudului din Bucureşti, cea mai scumpă investiţie de acest gen din România.
Pasajul inaugurat duminică are două benzi pe sens, o lungime de circa 350 de metri, înălţimea de cinci metri, porneşte de pe Calea Văcăreşti, trece pe sub Piaţa Sudului şi iese pe strada Niţu Vasile. Pentru pietoni există patru pasaje, cu 8 lifturi şi 4 scari rulante. Investiţia a inclus refacerea liniei de tramvai, lucrări de modernizare a carosabilului, înlocuirea tuturor utilităţilor. Sună frumos, dar în realitate proiectul a murit de mai multe ori şi a fost readus la viaţă cu eforturi uriaşe.
Trebuia să fie cea mai mare investiţie în infrastructură din fonduri europene (90 la sută) din cost, dar nu doar că lucrurile nu s-au întâmplat aşa, ba chiar mult mai rău. Până la urmă, doar 15 la sută din fonduri au fost europene, din cauza incompetenţei autorităţilor. În plus, constructorul solicită printr-un proces acordarea unor fonduri imense suplimentare din partea Primăriei Capitalei. ”Este vorba de 60 la sută peste cei 127 de milioane de lei”, a dezvăluit edilul-şef Gabriela Firea.
Lucrările au început în mai 2014, investiţia ridicându-se la 127 de milioane de lei, iar de lucrări s-au ocupat firmele Astaldi şi Euroconstruct. Proiectul trebuia terminat până la finalul anului 2015.Aşteptată îndelung de şoferi, lucrarea nu este nici acum pe deplin finalizată. La trei pasaje pietonale lipsesc plăcuţele care să indice unde duc. Trotuarele de la suprafaţă nu sunt gata, iar pe mijlocul intersecţiei nu a fost încă terminată înlocuirea liniei de tramvai. Nici al patrulea pasaj, care face legătura între staţia de tramvai şi cea de metrou nu este gata. ”Constructorul mi-a spus că totul se va rezolva până pe 10 septembrie”, a promis edilul-şef al celui mai mare oraş al ţării.