Proiectul metroului din Drumul Taberei, în vizorul Oficiului European Antifraudă
Lucrările de realizare a Magistralei a V-a de metrou, tronsonul cuprins între Râul Doamnei și Eroilor, au intrat în vizorul inspectorilor Oficiului European de Luptă Antifraudă (OLAF), spun reprezentanți ai instituției, citați de rfi.ro. Organismul a deschis o anchetă în urma unor acuzații referitoare la modul în care au fost cheltuite fondurile europene accesat pentru realizarea metroului din Drumul Taberei.
Epopee fără sfârșit. După ce termenul de finalizare a metroului din Drumul Taberei (tronsonul cuprins între Râul Doamnei și Eroilor) a fost prelungit de mai multe ori, locuitorii Capitalei mai primesc o veste proastă. Organismele internaționale efectuează un control la societatea care gestionează transportul în subteran, Metrorex, în legătură cu modul în care au fost cheltuiți banii europeni accesați pentru realizarea magistralei. Conform unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor citate de hotnews.ro, Oficiul European de Luptă Antifraufă (OLAF) suspectează mai multe plăți supraevaluate, efectuate de societatea contractantă către mai multe firme. Conform acestora, banii alocați proiectului metroului din Drumul Taberei s-ar fi scurs cu complicitatea unor angajați ai Metrorex.
Contactați de rfi.ro, oficialii OLAF au confirmat existența unor suspiciuni în această direcție, dar că nu pot da detalii referitoare la ancheta care este în derulare.
„OLAF a deschis o investigație privind acuzații de nereguli privind proiectul finanțat de UE pentru linia 5 de metrou din București. Ca parte a acestei anchete, s-a efectuat un control la fața locului. Cu toate acestea, întrucât ancheta este în curs de desfășurare, OLAF nu poate formula alte comentarii. Acest lucru este menit să protejeze confidențialitatea investigațiilor ulterioare și posibile, procedurile judiciare ulterioare, datele cu caracter personal și drepturile procedurale”, spun cei de la OLAF, conform sursei citate.
Proiectul Magistralei a V-a este finanţat din fonduri nerambursabile în cadrul programului Operaţional Sectorial - Transport 2007 – 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Magistrala a V-a are trei secţiuni: Eroilor – Drumul Taberei (zece stații și un depou), Eroilor – Piața Iancului, respectiv Piața Iancului – Pantelimon.
Reprezentanții Metrorex nu au oferit amănunte referitoare la controlul efectuat de OLAF.