Danone pregăteşte de o mutare ce va afecta piaţa mondială a lactatelor
Compania franceză Danone, cel mai mare producător de iaurturi din lume, negociază cu grupul farmaceutic american Hospira vânzarea diviziei de nutriţie medicală. Afacerea i-ar putea aduce peste 3 miliarde de euro.
Potrivit Bloomberg, divizia este scoasă la vânzare din luna mai, tranzacţia fiind evaluată la peste 3 miliarde euro (4 miliarde dolari). Danone a purtat discuţii pentru vânzarea diviziei şi cu grupul elveţian Nestle şi compania germană Fresenius, scrie Mediafax.
Vânzarea acestei divizii ar ajuta Danone să se concentreze pe brandurile de produse alimentare şi de larg consum.
Conform surselor citate de Bloomberg, Hospira este cel mai probabil cumpărător.
Vânzările diviziei de nutriţie medicală a Danone, care includ produse ca Fortimel, destinat combaterii malnutriţiei, şi Neocate, produs hipoalergenic pentru copii, au crescut cu 5,2% în primul trimestru, la 328 milioane de euro, în termeni comparabili. La nivelul anului trecut, veniturile diviziei au fost de 1,3 miliarde euro.