Şoferul român nu avea voie să conducă tirul morţii
O tragedie de proporţii, petrecută peste graniţele ţării, scoate la iveală lipsurile serviciului de transport rutier de la noi. Românul care e considerat vinovat de moartea a 5 persoane, Nicolae Tudoran (39 de ani), nu avea dreptul să conducă tirul.
Şoferul, angajat al unei firme de transport rutier din Piteşti, a fost amendat la începutul acestui an de reprezentanţii Inspectoratului de Stat pentru Control în Transportul Rutier pentru că nu avea atestat de competenţă profesională.
Amenda, de 19.000 de lei, nu l-a determinat să intre în legalitate, ci i-a permis să se întoarcă la volan. Ca să poată conduce un tir, Nicolae Tudoran trebuia să facă un curs de pregătire şi perfecţionare şi să obţină atestatul în urma unui examen.
Acest lucru nu s-a întâmplat. Şi firma pentru care lucra, Linmar Job Trans, administrată de soţia sa, a fost sancţionată de două ori pentru aceeaşi abatere. În zadar, căci Tudoran a continuat să bată drumurile Europei în lung şi-n lat cu un vehicul pe care nu avea voie să-l conducă. Duminică dimineaţă, pe autostrada Egnatia din Grecia, aproape de Salonic, camionul românului a lovit în plin circa 40 de autoturisme oprite la un semafor ca urmare a unor lucrări de modernizare a şoselei.
Cinci persoane şi-au pierdut viaţa şi alte 30 au fost rănite în urma impactului. Românul a declarat poliţiştilor greci că nu a putut opri autovehiculul fiindcă a avut probleme la sistemul de frânare. Tirul ucigaş e expertizat de autorităţile elene, care au mai consemnat declaraţia unui martor, care a spus că a fost pasager în tir. Conform presei elene, un bărbat a coborât din camion şi a fugit să ceară ajutor într-un sat vecin. Şoferul român e acuzat de omor din culpă şi urmează dă fie audiat joi.
Firma de transport, urmărită de creditoriSocietatea Linmar Job Trans din Piteşti a fost înfiinţată în 2013 şi e deţinută de şoferul român şi de soţia sa. Prin intermedul firmei, cei doi realizează transport de marfă cu ajutorul unui tir, cel distrus în accident, vehicul aflat încă în leasing. În scurta sa existenţă, firma a acumulat datorii serioase, fiind în procedură de insolvenţă, la cererea a 4 creditori. Societatea are datorii la Fisc, la primărie, la o persoană fizică şi la o instituţie financiară nebancară.
Bilanţul tragediei
• 4 persoane au murit în drum spre spital şi una pe masa de operaţii
• Circa 30 de persoane au fost rănite, printre care şi doi copii mici (aflaţi în stare gravă)
• Tirul românului transporta struguri şi după impact a luat foc.