Avocatul Prințesei Diana rupe tăcerea! Crede că «alte forțe» au provocat accidentul fatal

Ultima actualizare:

    Prințesa Dianafoto: Hepta
Prințesa Dianafoto: Hepta

Au trecut 20 de ani de la tragica moarte a Prințesei Diana și a iubitului ei de atunci, Dodi Fayed, într-un accident de mașină, în Paris. Avocatul ei, Stanlee Culbreath, și-a adunat abia acum curajul să recunoască faptul că i s-au părut suspecte circumstanțele în care s-a întâmplat totul.

Motivul pentru care avocatul s-a abținut atâția ani să facă aceste declarații ar fi fost „din respect” pentru pe atunci tinerii William și Harry, scrie Mirror.

Culbreath s-a „agățat” mai ales de mărturia unei persoane care a văzut accidentul, și a declarat că șansele de supraviețuire ale Dianei au fost considerabil reduse de intervenția întârziată a echipelor de urgență. „Întotdeauna mi s-a părut suspect, de parcă alte forțe ar fi avut un rol, dar acum, 20 de ani mai târziu, pun la îndoială mai mult decât oricând dacă a fost un simplu accident. Cred că este dubios. Dacă aceea era Prințesa, de ce a durat 20 de minute sau așa ceva pentru ca [echipa de urgență] să o ia și, când a fost în sfârșit eliberată [din mașină], de ce au trecut pe lângă un spital și au dus-o la altul?”, a declarat avocatul, care a fost, de asemenea, martor la accident.

Bărbatul și-a amintit cum, la momentul accidentului, neștiind că Diana era victima, i-a spus unui prieten: „Un drogat de pe Main Street ar fi fost servit mai repede decât ei (victimele care așteptau ambulanța, n.r.)”.

„Sunt foarte multe întrebări pe care mi le pun din nou și din nou despre cum a fost tratat accidentul și dacă ea ar fi putut fi salvată. Am cerut ca poliția să se implice, dar au fost nonșalanți în legătură cu tot”, a mai adăugat.

Întâmplarea a făcut ca Stanlee Culbreath să fie în Paris la momentul accidentului, la 31 august 1997. Acesta lua parte la un tur al Europei alături de prietenii lui, Clarence Williams și Michael Walker. Ajunseseră în oraș cu numai câteva ore înainte de accident, și se întorceau de la turnul Effel la hotel când s-a întâmplat tragedia. Erau în taxi când au intrat în tunelul Pont de l’Alma, în jurul orei 12.20 noaptea, și au văzut mașina zdrobită a Prințesei.


    Tunelul Pont de l'Almafoto: Mirror
Tunelul Pont de l'Almafoto: Mirror

„Taximetristul nostru a oprit la numai câțiva metri de limozina lor. Am coborât la câțiva metri de Mercedesul lor. Mașina era sus pe perete și ușa pasagerului din față era deja deschisă. Nu auzisem bubuitura, pentru că accidentul se întâmplase chiar când intrasem noi în tunel. Din mașina lor ieșea fum”, a relatat avocatul. „M-am dus acolo și Trevor Rees-Jones (bodyguardul Prințesei Diana, n.r.) stătea cu picioarele în afara mașinii și ținea un prosop sau ceva la nas, pentru că sângera foarte tare. Eram doar patru sau cinci oameni acolo, așa că m-am dus la mașină și m-am uitat înăuntru să văd dacă putem ajuta”, a adăugat.

Culbreath nu a realizat pe moment că Prințesa era cea de pe bancheta din spate, și că Dodi murise deja. „Nu am știut cine era în spate decât mai târziu, dar la un moment dat am fost... la numai câțiva centimetri distanță de Prințesă, încercând să mă uit prin fereastra ei”, a explicat.

„Îmi amintesc că le-am zis celor cu care eram atunci, «Vine vreo ambulanță sau ceva?», pentru că nu erau semne că vine vreuna. După 15 sau 20 de minute, încă nu era niciun paramedic la locul accidentului, și le-am spus prietenilor mei: «Îndepărtați-vă, îndepărtați-vă». Pentru că ferestrele din spate erau fumurii, nu puteam vedea cine este în spate. Negociam cu ofițerul de poliție să deschid ușa... părea că ar putea fi deschisă. Nu făcea niciun că*at. Nu făcea nimic. Era ca și cum cei care erau acolo deciseseră că nimic nu poate fi făcut. Este doar părerea mea, dar le-a luat mult timp să op scoată. Ar fi putut fi chiar 30 de minute până când au venit ajutoarele. Eram acolo de cel puțin 15 minute. De ce nu a venit ambulanța mai repede?”, a mai spus Culbreath.

Avocatul crede că șansele Prințesei de supraviețuire au scăzut semnificativ din cauza timpului lung de așteptare a paramedicilor.

După un proces de 18 luni, autoritățile franceze au stabilit că accidentul s-a întâmplat din vina șoferului Henri Paul, care era beat la volanul unui Mercedes-Benz S280, conducând cu o viteză de 104 km/h. În plus, se pare că între momentul în care Diana a fost scoasă din mașina contorsionată și momentul în care a ajuns la spital a trecut o oră și 6 minute. Culbreath susține că operațiunea de salvare de la fața locului cu ajutorul unor mașinării a fost inutilă, și că portiera de pe partea Dianei ar fi putut fi deschisă cu ușurință. „Întotdeauna am crezut că Diana a fost o persoană minunată. Era mereu acolo pentru toată lumea și se dedica binelui comun. Era mereu acolo pentru oameni atunci când aveau nevoie, pentru omul de rând – dar când a venit vremea ei, răspunsul celorlalți a lipsit, din păcate”, a concluzionat avocatul.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
1280px Podul de la Cernavodă distrus în 1916 jpg
poligon explozie jpg
ucraina png
Schengen shutterstock 9 jpg
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
masina electrica
image
actualitate.net
image
actualitate.net