De ce copiii chinezi sunt cei mai buni la învățare din lume conform testului PISA? România a ocupat locul 47 din 79 de țări
Rezultatele testului PISA au fost făcute publice la 3 decembrie și a stârnit un val de discuții în țara noastră pe marginea sistemului de învățământ și a problemelor legate de nivelul de înțelegere și asimilare a cunoștiințelor în sala de clasă. Dacă România s-a clasat pe poziția 47 din 79 de țări, în fruntea listei se află China, iar regiunile Beijing, Shanghai, Jiangsu și Zhejiang au ieșit foarte bine la testele date copiilor de 15 ani din științe, matematică și lectură.
Deși există controverse legate de testul PISA (Programme for International Student Assessment), iar China este acuzată că a evaluat doar patru regiuni (n.r. cele mai bogate și cu cele mai bune rezultate la învățătură) și nu a dat testul PISA inclusiv în școlile din mediul rural, autoritățile de la Beijing susțin că rezultatele puteau fi lși mai bune dacă nu intrau în ecuație și ”rezultatele celor mai sărace patru regiuni din țară”. Testul a constat în evaluarea abilităților la lectură, în matematică și în științe pentru copiii de 15 ani. Au fost testați 600.000 de elevi din cele mai bogate regiuni chineze și rezultatele au fost surprinzătoare. După China, în topul PISA se află Singapore, Macao și Hong Kong.
Citește și:
Copiii vor învăța obligatoriu 15 clase? Uite cum este în Europa!
Cu sau fără Brexit, elevii români pot studia gratuit în Marea Britanie
De ce elevii chinezi sunt mai conștiincioși decât colegii lor din alte țări?
Testul PISA a arătat că elevii chinezi înțeleg bine textul citit, aplică formulele matematice în viața de zi cu zi și știu să identifice corect în natură informațiile asimilate la științe (fizică, biologie, geografie, istorie și chimie). Cercetătorii din cadrul Organizației pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (OCED) cu sediul la Paris realizează această testare din trei în trei ani. Elevii chinezi sunt mai conștiincioși în procesul de educație pentru că școala este singura soluție de a-și depăși nivelul de trai, de a putea obține o slubă la oraș și de a-și asigura un trat decent. Ei nu sunt atât de afectați de tehnologia modernă (smartphone, tablete și calculatoare) și beneficiază de evaluări naționale din doi în doi ani. De asemenea, nivelul de implicare a adulților în procesul de educare al copiilor este mai ridicat în Asia decât în țările occidentale. Față de rezultatele PISA din 2015, au fost înregistrate evoluții notabile în regiunea Macao din China, Albania, Estonia, Peru și Polonia. OCED a făcut eforturi uriașe în țări precum Brazilia, Indonezia, Mexic, Turcia și Uruguay pentru a le permite copiilor de 15 ani să acceadă la un nivel superior de învățământ, în condițiile în care în aceste țări abandonul școlare se producea la 14 ani.