Șoferii de camion: ”Nu avem cu ce transporta produsele alimentare pentru populație”

Ultima actualizare:

    Când intră în Ungaria, șoferii de camion nu sunt dați jos din cabină pentru control, polițiștii de frontieră având o scară la nivelul lor  Foto: UNTTR
Când intră în Ungaria, șoferii de camion nu sunt dați jos din cabină pentru control, polițiștii de frontieră având o scară la nivelul lor Foto: UNTTR

Transportatorii sunt nemulțumiți de faptul că sunt carantinați sau izolați atunci când se întorc în România. Spun că vin acasă cu marfă și că ar trebui să existe pentru ei o altă măsură. Aceștia au venit cu 22 de motive pentru care șoferii de camion nu vor să stea în carantină sau izolare. Ei se plâng, printre altele, de faptul că nu au cu ce transporta produsele alimentare pentru populație.

Astăzi, 31 martie, la ora 11.00, reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România s-au întâlnit la Guvern cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și cu șeful Cancelariei primului ministru, Ionel Dancă, pentru a discuta despre situația lor.

Le-au pus acestora pe masă 22 de motive pentru care șoferii de camion nu ar trebui să stea în carantină sau izolare. În plus,  le-au cerut eliminarea formularelor și a birocrației inutile.

Iată care sunt cele 22 de cerințe ale transportatorilor

  • nici o țară din Europa de Vest nu-și izolează șoferii de camion;
  • șoferilor de camion li se măsoară temperatura doar la ieșire din Italia, de exemplu;
  • șoferii refuză să plece în curse de teama izolarii lor și a familiei  la retur din cursă;
  • procedură birocratică inutilă cu creșterea timpului de așteptare la frontiere;
  • creșterea expunerii riscului de contaminare;
  • managementul firmelor de transport se preocupă în mod constant de starea de sănătate a șoferilor și sunt primii care pot raporta eventuale cazuri cu simptome;
  • nu se blochează transportul rutier;
  • la intrarea în România, pe 4 puncte de trecere a frontierei, timpul de așteptare e mai mare decât la intrare din Austria în Ungaria, în condițiile în care fluxul de vehicule comerciale care intră în Romania este considerabil diminuat de autovehiculele care merg spre Croația, Serbia, cele care au destinație Ungaria. Acest lucru se datorează formularelor inutile.
  • se generează costuri suplimentare autorităților de la DSP și poliției locale cu vânătoarea șoferilor în localitățile de domiciliu;
  • șoferii sunt speriați și refuză să mai plece în cursă, dacă de fiecare dată apar atâtea discuții la nivelul autorităților române cu privire la situația lor;
  • măsura este costisitoare și inutilă atât prin practica țărilor vestice, dar și prin comparație cu alte segmente sociale cu risc real sporit de contaminare, spre care ar trebui canalizată atenția și bugetul DSP-urilor, prefecturilor și consiliilor locale;
  • șoferii de camion sunt super izolați pe toată durata cursei, fiind singuri în cabină sau cel mult în echipaj;
  • șoferii de camion sunt expuși la contaminare cu Covid 19 tocmai prin procedurile de control de la frontiere - trebuie să se dea jos din cabină și să mearga la corturile DSP;
  • dacă sunt izolați, nu avem cu ce transporta produsele alimentare pentru populație;
  • în marea majoritate a cazurilor nu încarcă, nu descarcă marfurile/ nu au contact cu alte persoane;
  • sunt verificați de cele mai multe ori la încarcare și descarcare marfă ( li se verifică temperatura);
  • uneori, șoferii sunt singurele persoane din familie care aduc un venit;
  • șoferii de camion intră în contact cu extrem de puțini oameni în timpul unei curse, cu excepția controlului la frontierele României (la intrare în Ungaria,  Poliția de Frontieră este amplasată la nivelul cabinei camioanelor și șoferii nu se dau jos din cabină);
  • familiile șoferilor fac subiectul izolarii până la 14 zile, chiar dacă aceștia stau doar o zi sau două acasă. De multe ori, membrii familiei sunt implicați în furnizarea de servicii vitale;
  • Ungaria, care a introdus pe 27 martie conceptul de autoizolare a șoferilor maghiari la întoarecerea din curse, a renunțat la aceasta masură pe 28 martie;
  • lucrătorii de la Poliția de Frontieră si DSP ar trebui să se autoizoleze 14 zile după fiecare zi de lucru, având în vedere că vin în contact zilnic cu sute de oameni care intră în România din zone roșii COVID19;
  • dacă lucrătorii de la Poliția de Frontieră și DSP merg acasă, familiile lor ar trebui să se autoizoleze 14 zile.

Potrivit Ordonanței Militare 5, emisă ieri, 30 martie, cine nu respectă carantina se alege cu dosar penal și vor fi obligat să reia cicul de 14 zile de carantină, pe cheltuiala lui.

Cine nu va sta în izolare și va fi depistat pe stradă va intra în carantină instituționalizată timp de 14 zile, tot pe cheltuiala lui și va fi amendat.

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/transportatorii-atrag-atentia-peste-2000-de-soferi-de-camioane-intra-zilnic-izolare

https://www.click.ro/news/national/coronavirus-romania-scandal-cu-transportatorii-soferii-refuza-sa-intre-izloare-desi-un

https://www.click.ro/news/national/live-coronavirus-romania-184-de-persoane-infectate-dintre-care-16-au-fost-declarate

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
1280px Podul de la Cernavodă distrus în 1916 jpg
poligon explozie jpg
ucraina png
Schengen shutterstock 9 jpg
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
masina electrica
image
actualitate.net
image
actualitate.net