7 soluții de bun simț pentru a circula în siguranță pe Splaiul Unirii

Ultima actualizare:

    Gardurile au fost furate pe Splaiul Unirii, au rămas doar niște „cioturi”. Foto: Dorin Constanda
Gardurile au fost furate pe Splaiul Unirii, au rămas doar niște „cioturi”. Foto: Dorin Constanda

Trebuie să moară cineva, pentru ca autoritățile să-și dea seama că tragediile puteau fi evitate. Acum, după ce doi oameni și-au pierdut viața, din vina lor sau nu, reprezentanții Primăriei București s-au gândit la primele soluții pentru evitarea accidentelor mortale pe o șosea de mare viteză din oraș. Iată cinci soluții de bun simț care ne-ar putea ține pe toți departe de drame.

Suntem obișnuiți să așteptă soluții din partea autorităților la toate problemele noastre. Într-un fel e cât se poate de normal, căci instituțiile statului ne iau atât de multe, însă nu ne oferă mai nimic în schimb. La taxele și impozitele pe care le plătim, te-ai aștepta la un exces de atenție din partea celor care ne conduc. Fiindcă nu se întâmplă deloc așa, chiar și noi avem tendința de a abdica de la cele mai elementare reguli și morme. Cum e depășirea vitezei maxime admise. Și dacă nu e vorba de o nerecunoaștere a autorității Poliției, atunci cu siguranță putem vorbi de un soi de inconșiență, care ne duce adesea la moarte. Așadar, cred că prima soluție de bun simț pentru un trafic auto în siguranță pe Splaiul Unirii din Capitală este respectarea vitezei maxime admise (60 km/h) pe acest drum. Citiți aici ce alte „păcate” mai au șoferii români.

Limitatoare de viteză

Limitatoarele de viteză nu sunt pe placul șoferilor, dar îi determină să conducă cu viteză redusă
Limitatoarele de viteză nu sunt pe placul șoferilor, dar îi determină să conducă cu viteză redusă

Splaiul Unirii va împânzit de limitatoare de viteză (borduri din cauciuc ușor înălțate). În urma ședinței Comisiei de Circulație de azi se va lua o decizie privitoare la locurile în care acestea vor fi dispuse, pentru a-i determina pe șoferi să reducă viteza de rulare. Deși sunt hulite de șoferi și adesea distruse de utilajele de deszăpezire pe timp de iarnă, ele și-au demonstrat utilitatea, căci nu poți trece peste ele cu viteză mare.

Parapeți de protecție

Foto: Dorin Constanda
Foto: Dorin Constanda

Un rând din borduri de beton de pe cele două maluri ale Dâmboviței va fi îndepărtat pentru a face loc unor parapeți de protecție, tot din beton. Acest tip de echipamente de siguranță sunt amplasate de mai multă vreme pe Drumul Național 1. Aceste blocuri mari din beton ar împiedica autoturismele să ajungă în Dâmbovița în cazul în care șoferii pierd controlul mașinilor. Nu se știe deocamdată care sunt costurile la care se ridică această investiție și de unde va aloca Municipalitatea fondurile necesare acoperirii ei.

Semne de circulație

Foto: Dorin Constanda
Foto: Dorin Constanda

Semnele de avertizare și indicatoarele de viteză sunt puține pe Splaiul Unirii. E indicat ca Adminstrația Străzilor să amplaseze, cu acordul Poliției Rutiere, indicatoare „Punct negru”, care semnalizează că sectorul de drum este unul în care în ultimii cinci ani s-au petrecut cel puțin zece accidente grave, soldate cu minimum zece persoane decesate sau rănite grav. Splaiul Unirii, între târgul auto Vitan și ieșirea din Capitală, se încadrează în acești parametri.

Radare

Foto: Dorin Constanda
Foto: Dorin Constanda

Oricât ar fi de disprețuite de șoferi, acțiunile de control ale Poliției Rutiere au rezultate. Chiar dacă amenințarea morții nu-i sperie pe mulți șoferi, riscul de a fi amendați și de a rămâne fără permis de conducere îi determină pe șoferi să reducă viteza de rulare.

Marcaje

Benzile de circulație nu sunt marcate corespunzător. Chiar dacă nu e o șosea intens circulată de pietoni, aici sunt câteva treceri de pietoni, dar care sunt semnalizate precar.

Fără târgul de duminică

Târgul de vechituri care se ține în fiecare zi de duminică în apropierea Autovit ar trebui desființat. Comercianții care își întind marfa pe trotuare împiedică circulația pietonilor și îi determină pe aceștia să circule pe șosea. În tot acest timp, zona e un furnicar de mașini și șoferi care vin ân târgul auto pentru a vinde sau cumpăra autoturisme second hand.

În fiecare duminică, trotuarele și cel puțin o bandă de circulație din zona târgului auto sunt ocupate de comercianți
În fiecare duminică, trotuarele și cel puțin o bandă de circulație din zona târgului auto sunt ocupate de comercianți

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
www.bugetul.ro
Razboi in Ucraina FOTO Profimedia (15) jpg
image
image
image
image
image
image
guma mestecat istock jpg
copil jpg
tren cfr calatori gara de nord vara foto shutterstock
camera trafic getty jpeg
aeroport cluj pixabay jpg
Karolina Agata  Sankiewicz jpg
cea mai lunga bicicleta guinness world records jpg
bacalaureat adevarul jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net