Primul drive-test cu noua Dacia Sandero Stepway: aventura spaniola
Ce poti sa spui despre o masina? Dar despre una noua? Ca e mai buna decat modelul anterior, ca e mai sigura, mai putin costisitoare, mai prietenoasa cu mediul si cu portofelul tau. Insa, pentru noul Sandero Stepway ar mai trebui inventate trei cuvinte: modern, dinamic, atragator. Dar parca mai lipseste unul.
Malaga, provincia Andaluzia, Spania, 8 noiembrie 2012. Aici a inceput aventura pentru 35 de jurnalisti romani, invitati de Dacia sa testeze cele mai noi modele lansate de constructorul francez: Logan, Sandero si Sandero Stepway. Mentinem suspansul pentru primele doua modele si ne indreptam atentia spre cel de-al treilea, Sandero Stepway. Au scos deja pe piata Sandero Stepway, care nu s-a bucurat de un succes prea mare. De ce a mai fost nevoie de unul nou? Foarte simplu, ne spun cei de la Dacia: pentru ca lucrurile pot fi facute mai bine.
Noul Stepway se adreseaza unor clienti care cauta o masina cu personalitate puternica si care doresc sa acceada un universul modelelor de tip crossover. Noul Sandero este pregatit pentru aventura datorita unei garzi la sol inaltate. Asta e, aventura, acesta e cuvantul care lipsea pentru a descrie noul Sandero Stepway. In cautarea aventurii, am testat masina pe un traseu de 190 km, intre Malaga si localitatea Loja din provincia Granada. Prima parte a drumului, presarat cu intrari pe autostrazi si sosele drepte si fine ca-n palma a fost floare la ureche. Masina raspunde bine la comenzi, e sprintena, dar parca nu pentru astfel de drumuri a fost conceputa.
Abia in a doua parte a drumului, mai deluros si plin de serpentine, si-a aratat masina adevarata fata. Ma asteptam sa fie lenesa, dar motorul ei 1.5 dCI de 90 de cai a aratat o energie dezinvolta chiar si de la turatii joase. Echiparea pe motorina a lui Stepway vine cu o functie pe care nu ma asteptam sa o gasesc la o Dacie: butonul “Eco” din bord iti permite sa reduci consumul cu 12-15%, cu o diminuare insa a puterii sale cu acelasi procent. Si ca lucrurile sa fie si mai bune in ceea ce priveste consumul de carburant, Stepway te “sfatuieste” sa alegi momentul potrivit pentru a schimba vitezele. Unde mai pui ca Stepway iese pe poarta fabricii cu garantia unui consum de 3,7 litri la suta de kilometri pe un traseu extraurban (4,6 l/urban).
Insa, poate cel mai mare castig al acestui nou model este inovatia care a dus la scaderea considerabila a zgomotului resimtit de sofer. Masina nu mai “vajaie” precum modelul anterior gratie tablierului montat in spatele motorului, pentru a absorbi zgomotul exterior. Un alt atu, care inclina balanta intotdeauna in favoarea unei masini, este pretul. Fiindca modelele anterioare Sandero si Sandero Stepway au fost lansate pe piata la preturi cam piperate, Dacia propune o ieftinire a celor doua modele, in medie, cu cateva sute de euro. Sandero Stepway se vinde, in varianta pe motorina, cu pretul de 12.200 de euro, in vreme ce varianta pe benzina, cu motorul 0.9 Tce de 90 de cai, are pretul de 10.800 de euro.
Noile modele Logan, Sandero si Stepway se pun in vanzare luni in Romania
Toate cele trei modele imbunatatite vor putea fi cumparate in Romania incepand de luni. Noul Logan, disponibil in variantele Acces, Ambiance si Laureate, a fost scumpit, in medie, cu cateva sute de euro. Explicatia oficiala este aceea ca intre modelul Logan si modelul Sandero exista o diferenta de pret mult prea mare. Acest lucru s-a vazut in cererile masive de Logan venite din partea clientilor si in dezinteresul manifestat pentru Sandero. Pentru a echilibra balanta, Loganul costa, de luni, mai mult. In acceptiunea celor de la Dacia-Renault, costul ridicat se regaseste in noile functiuni ale masinii: spatiu de depozitare marit cu 16,6 litri, sistemul de navigatie Media Nav, directie asistata hidraulic, airbag pasager, ABS, locuri speciale pentru cuplarea scaunelor pentru copii, superioritatea motorului turbo TCe 90 si consumul mai mic.
Logan se poate cumpara cu 6.690 de euro in varianta Acces (standard), dar poate urca la 8.700 de euro in varianta Ambiance, cu mototul 0.9 Tce 90 de cai. Varinata pe motorina se poate achizitiona cu preturi cuprinse intre 10.600 de euro (motor 1.5 dCi 75 CP) si 11.200 de euro (motor 1.5 dCi 90 CP). Noutatea absoluta e aparitia motorului pe GPL (1.2, 16V, 75 CP), disponibil incepand cu echiparea Ambiance (8.300 de euro) si continuand cu cea Laureate (9.400 de euro).