Anvelopele reșapate. Merită chilipirul?
Chilipirurile fac cu ochiul tuturor, dar merită oare prețul plătit? Nu și când e vorba de siguranța noastră! Anvelopele, spre exemplu, sunt principalul element de siguranță la volan, așa că e bine să le acordăm ateție sporită!
Piața e plină de cauciucuri, de toate națiile și pentru toate tipurile de vehicule. Bineînțeles, cele mai ieftine sunt și cele mai căutate, însă este important să știm sigur pe ce dăm banii.
Șoferii care caută să își schimbe anvelopele mașinii au trei opțiuni: fie achiziționează unele noi, fie aleg unele reșapate, fie optează pentru cele reconstruite. Diferența între unele noi și cele recondiționate o știe toată lumea, însă și recontruirea lor este de mai multe feluri.
”Lumea confundă anvelopele reșapate cu cele reconstruite. Lucrurile stau însă un pic diferit. Producția anvelopelor reșapate constă în îndepărtarea benzii de rulare vechi și aplicarea unei benzi de rulare noi, în timp ce în cazul anvelopei reconstruite se îndepărtează total cauciucul vechi, păstrându-se practic doar structura metalică. Procesul tehnologic de producție al anvelopei este același ca al unei anvelope standard”, explică producătorii.
Potrivit specialiștilor, există o serie de avantaje și dezavantaje, indiferent de situație. Avantajul supreme în cazul anvelopelor reșapate sau reconstruite este evident prețul. Anvelopele reconstruite prezintă avantajul că sunt lucrate într-o singură bucată, în timp ce cauciucul reșapat are banda de rulare lipită de restul cauciucului. Cam cum ai schimba talpa la niște adidași vechi, spun specialiștii.
”Anvelopa nouă se face complet în urma unui proces care are loc în același timp: formarea corpului de bază, a pereților (balon) și a benzii de rulare. Toate acestea se formează la cald și se unesc în timpul construirii cauciucului care durează sub o oră într-o fabrică consacrată. La anvelopele reșapate, dezavantajele sunt ceva mai multe. În primul rând, sunt șanse ca montarea noii benzi de rulare să nu fie etansă și să avem scăpari de aer. Mai putem întâlni anvelope reșapate care nu sunt echilibrate cum trebuie și este necesară o mare cantitate de plumb la vulcanizare pentru a le echilibra bine”, scriu cei de la 4tuning.ro. Prețurile anvelopelor reconstruite sau reșapate pot fi și cu 40-50% mai mici decât cele ale anvelopelor noi.