Au luat cu asalt sediile RAR de frica noii taxe auto

Ultima actualizare:

    Grigore Marcel vrea să înmatriculeze un Renault Trafic adus din Franța
Grigore Marcel vrea să înmatriculeze un Renault Trafic adus din Franța

Taxa de mediu ediția 2018 nu s-a născut încă, dar nici șoferii nu sunt dispuși să o aștepte. Au făcut deja cozi la RAR ca să-și înmatriculeze mașinile până la intrarea în vigoare a noului ”bir” pe poluare!

Guvernanții coc o nouă taxă auto după ce timbrul de mediu a fost eliminat la începutul lunii februarie. Deși promiseseră inițial că nu va mai exista nici o altă formă de impozitare pe poluare, iată că aleșii s-au sucit și au pus deja la cale o strategie pentru a ne scoate iar banii din buzunare. Motivul, spun, ei: de la eliminarea timbrului, importurile de hârburi din occident au crescut cu aproape 80 de procente și continuă să urce în ritm amețitor.

Ministrul Mediului a declarat că forma finală a taxei auto ”ediția 2018” va fi cunoscut peste câteva zile, iar anunțul i-a pus deja pe jar pe șoferi. Zeci de conducători auto fac zi de zi cozi la RAR pentru omologarea mașinilor aduse din străinătate, înainte ca noul bir să le pună bețe în roate.

”Nu m-aș fi grăbit cu înmatricularea, că e mașină pe firmă și o mai puteam lungi așa. Dar când am auzit că iar vor să ne pună să plătim am zis să scap de o grijă. Că cine știe cât mă socoteau la plată, mai ales că e o vorba de o dubiță cu motor mare pe motorină. Nu am habar cât va fi taxa, dar, știți vorba aia: ce-i în mână nu-I minciună!”, ne-a mărturisit Grigore Marcel, un bucureștean în vârstă de 53 de ani, care a venit la RAR Voluntari să facă omologarea unui Renault Trafic din 2013, cumpărat din Franța cu 6.500 de euro.

Zeci de persoane așteptau la coadă să le vină rândul pe rampă și se rugau să fenteze vigilența inginerilor RAR. Nu de alta, dar o rechemare ar fi fost posibilă după săptămâni bune de așteptare.

Potrivit ministrului Mediului, noul proiect va reglementa nivelul taxării în funcție de gradul de poluare al mașinii. Practic, toată lumea va plăti, după cum poluează!

”Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei şi care poluează, deci care au o normă inferioară de poluare – Euro 2, Euro 3 sau Euro 4 -, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv: capacitatea cilindrică, pentru care deja se plăteşte un impozit, la taxe şi impozite locale, după care luăm norma de poluare a fiecărei maşini şi emisiile de CO2 pe care le produce fiecare maşină”, a arătat ministrul mediului, Graţiela Gavrilescu.

Taxa auto a intrat în vigoare pentru prima dată la 1 ianuarie 2007 sub denumirea de taxă de primă înmatriculare. De atunci, a suferit modificări aproape an de an! De-a lungul anilor, Comisia Europeană a cerut României să renunţe la taxa de mediu pe motiv că este discriminatorie. Mii de români au dat statul în judecată şi au câştigat sume importante până acum, iar statul ar trebui să le înapoieze în total în jur de 200 de milioane de euro.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
1280px Podul de la Cernavodă distrus în 1916 jpg
poligon explozie jpg
ucraina png
Schengen shutterstock 9 jpg
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
masina electrica
image
actualitate.net
image
actualitate.net