Avioanele Tarom îşi arată bătrâneţea?

Ultima actualizare:

    Mai multe avioane care  trebuiau să efectueze  curse interne au avut   probleme la decolare sau  chiar în timpul zborului
Mai multe avioane care trebuiau să efectueze curse interne au avut probleme la decolare sau chiar în timpul zborului

Dintr-o companie de stat cu tradiţie s-a transformat în Cenuşăreasa aviaţiei române. Vorbim despre Tarom, care se află la limita subzistenţei. Flota este veche, iar cel mai uzat avion zboară de 24 de ani. Aşa se şi explică faptul că aeronavele au tot avut probleme tehnice cu pasageri la bord.

  • 25 octombrie. Cursa Tarom Bucureşti -Iaşi, programată pentru ora 8.00, a avut întârziere de peste trei ore şi a decolat abia la ora 11.35. A avut probleme tehnice, au declarat pentru news.ro surse aproapiate companiei.
  • 24 octombrie. ZborurielBucuresti - Sofia şi retur au înregistrat întârzieri de peste patru ore. Sistemul de comunicaţii al aeronavei era stricat. Ca urmare a acestei probleme, şi zborul Bucureşti- Timişoara a întârziat.
  • 14 octombrie, ora 17.20. Cursa Bucureşti-Iaşi, care urma să decoleze de pe Aeroportul Henri Coandă, a fost anulată, unul dintre pasageri reclamând că reprezentanţii companiei nu au oferit nici o explicaţie.
  • 13 octombrie. Un avion cu destinaţia Iaşi a ratat decolarea de pe Aeroportul Henri Coandă, tot din cauza unei probleme tehnice, iar o cursă spre Satu Mare a fost întoarsă din drum pentru că nu a putut fi retras trenul de aterizare după ce a decolat.
  • 30 septembrie. O cursă Bucureşti-Amsterdam efectuată cu un Boeing 737 s-a întors din drum, după 35 de minute de zbor, din cauza unei defecţiuni la instalaţia de climatizare. Luase foc, iar pasagerii spun că în avion se simţea un puternic miros de fum.

Ce se întâmplă? Avioanele sunt vechi, neîntreţinute corespunzător sau angajaţii nu verfică aeronavele înainte de decolare? Vechimea medie a flotei este de 15 ani, dar există şi două aeronave Airbus-uri A310, care zboară de 24 de ani. Au la activ 47.000 ore, potrivit unui un document guvernamental. Una dintre ele a fost ”pensionată” pe 12 septembrie, iar cealaltă urmează pe 31 octombrie. Cele mai mari probleme au făcut însă ATR-urile care efectuează curse interne: au fost întoarse din drum din cauza defecţiunilor tehnice sau pentru că au ratat decolarea.Un fost director din structurile aviatice a declarat pentru Click! că nu vechimea este relevantă la arenoave, ci numărul de ore de funcţionare şi modul de întreţinere. “Se schimbă piesele, se verifică structura avionului la anumite ore de zbor. Problematic este faptul că, cu cât sunt mai vechi, cu atât consumă mai mult. Ca şi la maşini”, explică specialistul. Totodată, un pilot român angajat la o altă companie decât Tarom ne-a mărturisit faptul că zboară pe Boeing-uri care au chiar 30 de ani vechime. “Avionul în sine, fuselajul are o medie de viaţă de 20-30 de ani, trenul de aterizare între 5 şi 10 ani, în funcţie de aterizări, iar motoarele pot funcţiona între 30.000 şi 60.000de ore, în funcţie de ce zice fabricantul”.

«Nu este exclusă privatizarea companiei»


    Ministrul  Transporturilor, Sorin Buşe
Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe

În urma acestor incidente, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a cerut măsuri suplimentare de control al aeronavelor, iar verificările să fie supervizate de către alţi angajaţi. În plus, a declarat că Tarom va fi restructurată, şi se va alege un consultant strategic. Buşe a explicat, ieri, la Europa FM, că numele acestuia va fi cunoscut peste zece zile. El va trebui să recomande un alt tip de business pe care să-l practice Tarom, care să ducă inclusiv la reorganizarea rutelor, dar şi la modernizarea sistemului de vânzare a biletelor. De asemenea, se are în vedere chiar privatizarea Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene. ”Nu se exclude privatizarea, dar fiind vorba de companie naţională, de simbol naţional, nu este preferinţa mea personală”, a precizat demnitarul.

Click! spune

Flota companiei cuprinde 22 de aeronave rămase în grafic, dintre care 14 sunt de tip jet - două Airbus 310, patru Boeing 737-300 şi patru Boeing 737 - 700, iar nouă dintre ele, de tip turbo prop - şapte ATR42-500 şi două ATR72-500. Cele patru Boeing-uri 737-300 sunt achiziţionate în 1993 şi 1994. Ceva mai noi, aeronavele Boeing 737-700 au intrat în flotă în 2004, conform profit.ro.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Charlene și Albert de Monaco GettyImages 2162706103 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
image png
saguna jpg
reumatism jpg
bani euro pixabay jpg
mihaela bilic instagram jpg
brad craciun jpg
dan marin roveolutie webp
image
actualitate.net
image
actualitate.net