Biscuiții RoStar, popularizați cu ajutorul unor imagini cu Adolf Hitler
RoStar, o cunoscută firmă producătoare de biscuiți, a ales să-și popularizeze produsele asociindu-le cu imaginea lui Adolf Hitler. Inițiativa, cel puțin ciudată, a avut loc în contextul unui concurs de cultură generală - inițiat pe pagina de Facebook a companiei - dedicat consumatorilor produselor RoStar.
Conform adevarul.ro, imaginea fostului dictator nazist, Adolf Hitler, a putut fi văzută în această perioadă pe contul de Facebook al firmei RoStar, fiind asociată cu diferite tipuri de biscuiți produși de companie. Totul, în cadrul unui concurs de cultură generală adresat cumpărătorilor produselor oferite de firma ilfoveană. Cei care se ocupă de imaginea firmei adresează consumatorilor, într-o postare din 2 aprilie 2019, întrebarea:, „În ce ţară s-a născut Adolf Hitler?“ şi dau trei variante de răspuns: Austria, Germania sau Polonia. Nu este singura dată când, în cadrul concursurilor, RoStar îl aminteşte pe Hitler. În 31 martie, românii erau întrebaţi de ce a construit Hitler o „clădire lungă de 4,5 km“.
Hitler apare în contextul unui concurs de cultură generală
Reprezentanţii agenţiei care se ocupă de pagina Facebook RoStar au justificat respectiva inițiativă într-un comunicat către adevarul.ro. „Postarea cu Adolf Hitler face parte din seria postărilor de “Cultură generală”, cu mare succes în rândul fanilor paginii. Nu este o reclamă. Se împlinesc în curând 8 luni de când postăm zilnic varii informații care îi ajută pe cei care urmăresc pagina să-și dezvolte cunoștințele în varii domenii. Istoria e unul dintre ele, cu mare priză. Evident, de fiecare dată când se menționează un subiect sensibil, există riscul ca asocierile să fie nepotrivite, iar critica dură. Speram să nu fie cazul în situatia de față”, se arată în comunicatul publicat de adevarul.ro.
Legislația interzice promovarea nazismului și a criminalilor de război
Pe de altă parte, chestionat în această privință de reporterii adevarul.ro, Maximillian Marco Katz, Director fondator MCA Romania, Centrul pentru Monitorizarea şi Combaterea Antisemitismului în România, s-a arătat revoltat de inițiativa firmei, orecizânc că MCA va sesiza organelle competente asupra acestui caz. „Utilizarea imaginii lui Hitler pentru promovare publicitară este un act care sfidează legislaţia în vigoare ce interzice promovarea însemnelor naziste în România. Se pare că cei de la Rostar consideră că orice publicitate, chiar şi negativă, este benefica pentru interesele companiei lor. Utilizarea imaginii lui Hitler, un om care a comis crime abominale împotriva umanității, denotă lipsa de discernamant a celor care au decis conducerea unei astfel de campanii publicitare”, a declarat Katz pentru adevarul.ro.