Bucureștiul, blocat de camioane și autobuze. Când se va întâmpla

Ultima actualizare:

    Traficul greu de pe șoseaua de centură a Capitalei se va muta în centrul orașului joi, când e programat protestul
Traficul greu de pe șoseaua de centură a Capitalei se va muta în centrul orașului joi, când e programat protestul

Centrul Capitalei va fi complet blocat, joi, începând cu ora 10.00 și până la ora 15.00, în urma unui protest de amploare al companiilor de transport marfă și persoane. Șase organizații din domeniul transporturilor vor aduce circa 10.000 de autobuze, autocare, camioane și taxiuri pe străzile Bucureștiului pentru a protesta față de triplarea cuantumului RCA la autovehiculele comerciale.

Sediul Guvernului va fi luat cu asalt de protestatari joi dimineață. Sute de vehicule grele de transport vor fi parcate în Piața Victoriei, în semn de protest față de lipsa de reacție a autorităților în legătură cu scumpirea exagerată a polițelor RCA la vehiculele comerciale. Circa o mie de camioane vor fi parcate în locuri stabilite de comun acord cu Primăria Municipiului București. Cele șase organizații care vor dezlănțui iadul în fața Guvernului sunt: Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), Federația Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002), Asociația Română pentru Transporturi Rutiere Internaționale (ARTRI), Asociația Națională a Transportatorilor și Taximetriștilor Independenți (ANTTI) și Asociația Operatorilor de Transport (APULUM).

Reprezentanții acestora nu se gândesc la implicațiile pe care le vor avea acțiunile lor din punct de vedere rutier, însă se pare că nici autoritatea locală nu pare afectată de deranjul pe care această acțiune îl va crea. Municipalitatea și-a dat acordul pentru organizarea acestui protest în data de 14 decembrie. “Suntem deciși să facem această acțiune de protest în orice condiții. ASF-ul condus de Mișu Negrițoiu trebuie să răspundă pentru dezastrul din piața de asigurări. Firmele de asigurări achită daunele după 4-6 luni și atunci doar parțial. În schimb, ni se cere să plătim polițe de asigurări obligatorii care depășesc în multe cazuri pe cele achitate în Germania sau Austria”, atrage atenția Mircea Grigore, reprezentant COTAR.

Potrivit președintelui acestei organizații, Vasile Ștefănescu, o poliță RCA pentru un autobuz nou cu 30 de locuri, care nu a înregistrat daune, a ajuns să fie ofertată  la 88.806 de lei (aproximativ 20.000 de euro). Acesta spune că numărul asiguraților este în scădere din cauza tarifelor tot mai mari ale RCA. Această situație creează o presiune tot mai mare pe sistemul de asigurări din România, ajungându-se ca sistemul RCA să devină inoperabil. Mai mult, întreaga economie ar putea avea de suferit, ar scădea impozitele încasate, la fel și consumul de combustibil și  încasarea de accize.

Protestatarii consideră că majorarea aberantă a polițelor RCA necesită măsuri urgente din partea Parlamentului, Guvernului și ASF, prima masură fiind aceea de a recunoaște valabilitatea polițelor RCA încheiate la orice asigurător sau broker din UE, în conformitate cu prevederile privind libera circulație a persoanelor, mărfurilor și serviciilor. Această măsură deschide cu adevărat libera concurență în piața RCA. Iată mai jos care sunt cele patru revendicări comune ale celor 6 organizații inițiatoare ale protestului:

1.Intervenția autorității pentru un cost al primei RCA suportabil de către transportatori, în condițiile în care tariful RCA a ajuns să crească cu peste 300% în ultimele 6 luni pentru activitatea de transport persoane și transport marfă, inclusiv taxi.

2.Eliminarea supraaccizei începând cu data de 1 ianuarie 2016.

3.Intervenția Guvernului României pentru modificarea actelor normative (decizii ORDA)    prin care operatorii de transport sunt obligați să plăteasca sume enorme pentru drepturile de autor, deși obiectul lor de activitate îl constituie transportul de persoane și nu difuzarea operelor muzicale sau a muzicii ambientale în autobuze;

Sprijin pentru modificarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, astfel încât operatorii de transport să fie exonerati de obligația de a plăti lunar drepturile de autor numai pentru simplul fapt că autovehiculul este dotat cu un aparat de radio.

4.Urgentarea parcursului legislativ din partea Ministerului Transporturilor pentru proiectele actelor normative discutate și aprobate în Comisiile de dialog social (modificarea HG 69), documente care ar trebui înaintate la Guvern sau la Monitorul Oficial pentru publicare.

 “Acest miting trebuie să producă modificări ale prețului RCA și demisia la vârf în cadrul ASF în următoarele zile și nu în următoarele săptămâni. Răbdărea noastră a luat sfârșit și suntem pregătiți pentru orice soluții”, concluzionează Claudiu Săpunaru, președinte al organizației ANTTI.               

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Harry serios, Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
1280px Podul de la Cernavodă distrus în 1916 jpg
poligon explozie jpg
ucraina png
Schengen shutterstock 9 jpg
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
masina electrica
image
actualitate.net
image
actualitate.net