Câtă nebunie! Au intrat în ceaţă cu 118 km/h

Ultima actualizare:

    Accidentul de sâmbătă dimineaţă  a fost cel mai grav petrecut vreodată  pe Autostrada Soarelui
Accidentul de sâmbătă dimineaţă a fost cel mai grav petrecut vreodată pe Autostrada Soarelui

Cauza carambolului de pe Autostrada Soarelui rămâne, încă, un mister. Unii martori amintesc de un şofer care ar fi ieşit fără să se asigure din parcarea benzinăriei. Poliţiştii, în schimb, invocă nepăstrarea distanţei în timpul mersului. Un singur lucru este însă cât se poate de cert: pedala de acceleraţie a fost călcată în mod inconştient!

118 km/h. Atât indica acul vitezometrului de pe bordul ultimei maşini implicate în carambol. O viteză ameţitoare, mult prea mare pentru condiţiile de drum de sâmbătă dimineaţa, când, din pricina ceţii, vizibilitatea scăzuse sub 25 de metri. Potrivit testelor de specialitate, la 118 km/h, distanţa de frânare pe dale de beton este de 99,66 de metri. Asta înseamnă că impactul nu ar fi putut fi evitat nici dacă vizibilitatea era mai bună. Ca să nu mai vorbim de cei peste 33 de metri pe care maşina îi parcurge, la 118 km/h, în timpul de reacţie mediu al unui şofer, de 1,08 secunde. 20 dintre şoferii implicaţi în carambol au dat deja cu subsemnatul în faţa anchetatorilor, ceilalţi urmând a da declaraţiile imediat ce le va permite starea de sănătate. 


    Două persoane şi-au  pierdut viaţa în microbuzul  care transporta angajaţi  ai unei firme de pază
Două persoane şi-au pierdut viaţa în microbuzul care transporta angajaţi ai unei firme de pază

Între timp, toate maşinile au fost ridicate pentru investigaţii tehnice. Poliţiştii au deschis un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă, în care încearcă acum să pună cap la cap mărturiile martorilor şi ale şoferilor implicaţi în tragedie. 

simeon stalpnicul png

„Eu când am văzut panourile care anunţau să reducem viteza la 65 km/h, circulam pe banda doi, depăşisem deja camionul acela mare, am mai depăşit o maşină de transport persoane şi eram în depăşire pe banda doi, urma să reintru în bandă (...). Am redus viteza, am văzut că ceaţa devine mai densă şi am intrat în treapta a treia şi în dreapta mea aveam un Renault argintiu. Nu aveam cum să mai intru pe dreapta, să fac loc la vreun vitezoman. Când a venit peretele de ceaţă, nu se mai vedea la 10 metri în faţă. Am redus viteza în treapta a doua şi am aprins avariile. Aveam toate luminile aprinse. Nu a durat cinci secunde până m-a lovit cineva cu cel puţin 80 km/h. Bine că nu a explodat butelia de gaz, că maşina e pe gaz. A fost singurul care a redus viteza(...). Nu mă simt de vină cu absolut nimic, eu am respectat ce am învăţat şi ce învăţ copiii la şcoală”, a spus Ilie Tira, şoferul din prima maşină, de profesie instructor auto. 

Bărbatul a precizat că, în momentul în care a fost izbit, s-a retras pe banda de urgenţă. Cei care veneau din spate nu au mai avut timp să oprească. Nici nu prea mai aveau cum: viteza cu care circulau era prea mare.


    La faţa locului au ajuns peste  100 de jandarmi, medici şi poliţişti
La faţa locului au ajuns peste 100 de jandarmi, medici şi poliţişti

56 de persoane au fost grav rănite, iar alte 4 şi-au pierdut viaţa în cea mai mare tragedie rutieră care s-a produs vreodată pe Autostrada Soarelui. Doi bărbaţi din Slobozia, aflaţi într-un microbuz, şi un altul din Bucureşti, pasager într-o Skoda Octavia, au murit pe loc în urma accidentului în lanţ. O femeie din Capitală a murit la scurt timp de la tragedie, la spitalul Floreasca. 24 de persoane sunt în prezent internate la diferite spitale din Bucureşti şi Călăraşi.

«A fost vorba de efectul de turmă»


    Titi Aur
Titi Aur

Pilotul profesionist Titi Aur explică ce a dus la nenorocirea de pe A2. „Senzaţia că pe autostradă sunt în siguranţă şi că nu le poate apărea nici un obstacol în faţă le-a dat acea siguranţă şoferilor. Nu s-au gândit însă dacă sunt în siguranţă la o viteză de 100 km/h. Am eu timp să opresc dacă cel din faţă frânează brusc? Eu cred că a fost vorba despre efectul de turmă. De la prima maşină a pornit totul. Iar ceilalţi au intrat în această capcană. Când mergi în paralel pe autostradă, banda I şi banda a II-a, capeţi încredere. Nimeni nu se gândeşte însă la ce se întâmplă dacă cel din faţă frânează brusc. E ca şi cum s-ar lovi de un zid”, a explicat, pentru TVR, Titi Aur. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Harry serios, Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
1280px Podul de la Cernavodă distrus în 1916 jpg
poligon explozie jpg
ucraina png
Schengen shutterstock 9 jpg
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
masina electrica
image
actualitate.net
image
actualitate.net