Cea mai informatizată primărie are mari probleme cu angajații. Sunt prea mulți
Autoritatea locală din România care a făcut cei mai mari pași în digitalizarea activității sale, extinzându-și serviciile acordate online, are mari probleme cu numărul mare de angajați. Primăria Sectorului 3 are un personal supradimensionat, iar concedierile anunțate de primarul Robert Negoiță în această lună sunt eclipsate de expansiunea tot mai mare a companiilor nou înfiinațate la nivelul instituției.
Majorările salariale operate la sfârșitul anului trecut în administrația publică locală pun acum o presiune colosală pe bugetele primăriilor, lăsate fără venituri importante după reducerea impozitului pe salarii. Nici cea mai informatizată primărie din România, care ar fi trebuit să-și eficientizeze activitatea prin mutarea în online a serviciilor sale, se descurcă greu cu gestionarea organigramei. Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, a anunțat la începutul acestei luni că va pune pe liber până la 200 de oameni, pentru a eficientiza administrația publică. O parte din cei care nu se mai regăsesc în noua organigramă vor fi mutați, însă, la un alt compartiment, acela de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar.
„La Primăria Sectorului 3, am militat și am reușit să acordăm salarii mărite, corecte, angajaților. În special celor din departamentele cheie, unde nu reușeam să atragem specialiști, fiindcă nu puteam concura cu mediul privat. Majorarea salarială atrage și creșterea performanței. Cine își imagina că va presta aceeași muncă, dar pe un salariu net superior, și-a format o impresie greșită. Grija în cheltuirea banului public nu este o lozincă de enunțat în dezbateri, ci ar trebui să fie o preocupare reală”, a anunțat edilul.
Primăria Sectorului 3 avea 900 de salariați înainte de anunțul de disponibilizare făcut de primar, din care 500 lucrează acum în cadrul a patru societăți nou înființate de primărie: AS3 - Administrare Străzi S3 (circa 50 de angajați), OPS3- Ordine și Protecție Sector 3 (200 de angajați), Algorithm Construcții S3 (200 de angajați) și Internet și Tehnologie S3 (55 de angajați).
Conform legislației în vigoare (OUG 63/2010), Primăria Sectorului 3 trebuie să aibă cel mult 950 de angajați, cifră la care se adaugă personalul care deservește Serviciul Public de Evidența Persoanei, Poliția Locală, Serviciul de implementare a proiectelor cu finanțare externă (total posturi – 1.518). Însă, procesul de recrutare a angajaților pentru companiile recent înființate de primărie amenință această țintă.
Ce servicii online asigură primăria
Primăria Sectorului 3 deține supremația în ceea ce privește digitalizarea activității sale, punând la dispoziția locuitorilor sectorului mijloace online de interacțiune cu instituția. În premieră pentru București, autoritatea locală eliberează online certificate de atestare fiscală pentru persoane fizice și juridice. Acest serviciu e accesibil cetățenilor prin intermediul platformei e-guvernare.ro. Detalii găsiți AICI.
Din 21 noiembrie 2017 primăria eliberează online autorizațiile, acordurile și avizele de funcționare comercială, acte emise de Direcția Generală de Poliție Locală. Primăria Sectorului 3 este prima administrație locală de sector din București care pune la dispoziția cetățenilor acest serviciu, prin intermediul platformei e-guvernare.ro. Detalii găsiți AICI.
Începând cu 6 noiembrie 2017, locuitorii Sectorului 3 pot verifica online stadiul fiecărei solicitări depuse la Primăria Sectorului 3. Pe site-ul instituției, primarie3.ro, a fost creată secțiunea „Stadiu solicitări”, unde persoanele interesate pot căuta după numărul de înregistrare al solicitării/petiției și pot afla astfel direcția/serviciul unde a fost repartizată și stadiul de soluționare al acesteia.
În premieră pentru București, primăria eliberează certificate de urbanism în format online, precum și prelungiri de certificate de urbanism și prelungiri de autorizații de construire. Astfel, locuitorii Sectorului 3 nu mai sunt obligați să ajungă la sediul instituției pentru a depune documentația necesară obținerii unui certificat de urbanism, ci o pot face și prin intermediul internetului. Cei peste 67.000 de bucureșteni din Sectorul 3 care și-au creat deja cont pe platforma ghiseul.ro pot utiliza direct platforma e-guvernare.ro, fără să-și mai creeze un cont nou.
La sfârșitul săptămânii trecute, primăria a lansat un nou program – „Bugetare participativă”, prin care locuitorii sectorului sunt invitați să depună idei de proiecte pentru sporirea calității vieții lor. Cele mai bune 11 idei vor fi finanțate de instituție, iar termenul de depunere a proiectelor este două săptămâni. Detalii găsiți AICI.
În acest an, Primăria Sectorului 3 a introdus un alt serviciu în categoria celor accesate online, și anume posibilitatea programării pentru depunerea cererilor privind transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă. Serviciul se adresează persoanelor care au dobândit cetățenia română și nu au avut niciodată domiciliul în România. De asemenea, persoanele care au carte de identitate cu domiciliul în Sectorul 3, prin același program, pot face rezervări pentru transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă. Programările se fac începând cu data de întâi a lunii anterioare celei pentru care se face rezervarea, pe site-ul primarie3.ro, accesând aplicația „Programare transcrieri”.
Din februarie 2018, bucureștenii din Sectorul 3 își pot programa online cununia civilă. Autoritatea locală a creat pe site-ul propriu o secțiune specială unde tinerii însurăței își pot fixa data și ora la care vor să fie cununați. Programările online se pot face cu cel puțin o lună înainte de eveniment, începând cu data de întâi a lunii anterioare celei în care urmează să se încheie căsătoria. Există însă o condiție. De această facilitate vor beneficia doar cetățenii români și numai în cazul în care cel puțin unul dintre viitorii soți are domiciliul sau reședința pe raza Sectorului 3. Detalii găsiți AICI.
Primăria Sectorului 3 își menține statutul de lider în rândul instituțiilor care colectează taxe și impozite prin platforma www.ghiseul.ro, cu 14.206 plăți efectuate online în luna ianuarie a acestui an. De asemenea, în aceeași lună s-au emis 2.990 de credențiale pentru contribuabilii din Sectorul 3. De altfel, instituția a fost premiată anul trecut pentru „Cea mai bună colectare online a taxelor și impozitelor”, în cadrul celei de-a XVI-a ediții a „Galei No Cash”.