Cum se descurcă Dacia Sandero Stepway în virajele bruște
Dacia Sandero Stepway a trecut la limită testul elanului, același test în care Loganul s-a răsturnat în 2005. Mașia românească a dat dovadă de stabilitate, deși a dat emoții în virajele bruște!
Testul elanului a fost realizat de site-ul spaniol km77.com, iar publicația notează că Sandero Stepway are un comportament similar cu al noului Nissan Micra și cu al lui Nissan Juke la manevrele bruște de evitare. Mașinile sunt stabile, deși au ruliu pronunțat pe viraje, iar emoțiile apar la manevrele bruște realizate la viteze de drum național: 70-75 km/h.
Se pare că Sandero Stepway stă un pic mai bine pe șosea decât ”bătrânelul” Logan, care în 2005 s-a răsturnat într-un test similar realizat de ADAC. Atunci, Loganul rula cu o viteză de numai 65 km/h.
Specialiștii germani au atras atenția că Logan nu dispune de ESP, iar răsturnarea a fost determinată de reglaje inadecvate ale trenului de rulare. Astfel, chiar dacă nu sunt echipate cu ESP, automobilele supuse testului ar trebui cel mult să derapeze. „În cazul Dacia, deși presiunea în pneuri a fost corectă, una dintre roți s-a blocat pe asfalt, ceea ce a condus la răsturnare”, au precizat atunci specialiști din ADAC. Aceiași experți susțin că o altă problemă, chiar mai gravă, este că stâlpul de susținere față de pe partea șoferului a cedat, ceea ce ar determina, în cazul unui accident, restrângerea spațiului vital al pasagerilor. Deasemenea, în urma unui test de protecție a pasagerilor, efectuat tot în Germania, Logan n-a reușit să treacă majoritatea probelor, dar câteva săptamâni mai tarziu, institutul EuroNCAP i-a acordat trei stele la siguranță, un calificativ bun. Asta i-a făcut pe unii să afirme că răsturnarea din 2005 ar fi fost regizată de ADAC, iar calificativele nemților sunt de fapt ”răutați” și invidii la adresa succesului de care se bucura mașina românească în Germania. Testul a fost de atunci controversat, în condițiile în care a fost schimbată una dintre jantele de aluminiu și înlocuită cu una de tablă, fiindcă janta de aluminiu ar fi cedat. ADAC a spus că janta a fost schimbată special pentru sesiunea foto și a precizat că mașina se răsturnase mai întâi cu toate cele patru jante de aluminiu și apoi pentru sesiunea foto a fost montată roata de rezervă.
Testul elanului presupune evitarea unui obstacol apărut brusc în fața unui autovehicul care circulă cu viteza de 65 de kilometri pe oră. Testul de manevrabilitate își are originea în Scandinavia, unde elanii sunt un pericol pe șosele fiindcă sunt foarte rapizi și pot sări într-o clipită în fața mașinii. Testul se face pe asfalt uscat, iar traseul este format din conuri așezate în formă de S, care simulează obstacolul.