Directorul Companiei de Drumuri, demis de luni. Cine îi ia locul
Scandal la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR)! Directorul general, Narcis Neaga, pleacă începând de luni de la conducerea instituției, unde se rulează bani grei.
Imaginea proastă pe care și-a făcut-o Narcis Neaga în presă l-a făcut pe premierul Victor Ponta să-l demită din funcție și să-i ofere un post călduț, departe de ochii românilor.
Click! a aflat în exclusivitate că începând de luni, 12 octombrie, actualul director general de la CNADNR va fi numit secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Sursele noastre vorbesc despre faptul că acesta se va ocupa de Spitalul Clinic CF nr.2 și Spitalul Clinic CF nr.1, dar și de partea navală.
Omul care îi ia locul ar avea legături cu Vesta
”Schimbarea a fost făcută deja în acte, iar în locul lui va veni ca și interimar Cristian Andrei, care, în prezent, este director general adjunct la Direcția Generală de Monitorizare și Întreținere a Infrastructurilor Rutiere. Este omul lui Neaga, ceea ce înseamnă că tot el va conduce Compania din umbră. Când spui Cristian Andrei spui Vesta, firma pe care o favorizează să câștige contractele de semnalizare a drumurilor și autostrăzilor”, ne-au mărturisit surse din cadrul CNADNR.
Vesta se află în toate contractele de semnalizare a drumurilor
Vesta Investment, patronată de Radu Spirea, a reușit să se asocieze în toate contractele pentru achiziția de indicatoare rutiere pentru drumurile naționale și autostrăzi.
CNADNR a finalizat la începutul lui 2015 contractele acord-cadru, valabile doi ani, pentru achiziția indicatoarelor rutiere și a mijloacelor de semnalizare rutieră pe rețeaua de drumuri naționale din administrarea Direcțiilor Regionale de Drumuri și Poduri București, Craiova, Brașov, Iași și Constanța.
Firmele Vesta Investment, Helvespid, Ipa și Loial Impex își împart cele cinci contracte în valoare totală de aproximativ 88 milioane de lei, fără TVA. Indicatoarele rutiere și mijloacele de semnalizare rutieră pentru drumurile naționale și autostrăzile din jurul Capitalei, vor fi achiziționate cu aproximativ 30,1 milioane de lei, fără TVA, de la asocierea Vesta Investment– Helvespid-Ipa. DRDP Craiova plătește aproximativ 9 milioane de lei, fără TVA, asocierii Helvespid-Vesta Investment-Ipa pentru achiziția indicatoarelor rutiere și a mijloacelor de samnalizare.
Oameni de afaceri urmăriți penal, contracte cu CNADNR
Tot Vesta Investment, în asociere cu Helvespid și Ipa, furnizează indicatoare rutiere, în valoare de aproximativ 12,6 milioane de lei, fără TVA, Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov. Loial Impex, administrată de Sorin Gabriel Iacob, urmărit penal într-un dosar de evaziune fiscală, încasează peste 21,6 milioane de lei, fără TVA, de la DRDP Iași, pentru furnizarea de indicatoare rutiere și mijloace de semnalizare.
Firma Loial Impex, urmărită penal, potrivit informațiilor de la Registrul Comerțului, a câștigat contractul pentru indicatoare rutiere în asociere cu Vesta Investment și Ipa.
Clujust.ro a dezvăluit faptul că firma lui Sorin Gabriel Iacob a câștigat un contract, în valoare de aproximativ 2,1 milioane de lei, fără TVA pentru marcaje rutiere în Cluj Napoca.
Ultimul contract pentru indicatoare rutiere, în valoare de aproximativ 15,3 milioane de lei, fără TVA, este semnat de oficialii DRDP Constanța cu asocierea Vesta Invesment-Helvespid-Ipa.
În dosarul în care este cercetat Sorin Iacob și firma sa, Loial Impex, mai apare, printre alții, și omul de afaceri Vasile Florea, patronul firmei Florconstruct, abonată și ea la contracte de infrastructură rutieră.
Viitorul director CNADNR a promis că Centura de Sud va fi gata la anul. Lucrările nu au început
Tot Cristian Andrei este omul care anul trecut le promitea românilor că lucrările la Centura de sud a Capitalei vor fi gata în 2016. “Încercăm să începem la începutul anului viitor (nr. 2015). Pe centura de sud se reziliază toate cele trei contracte în prezent. E un drum de patru benzi cu separator de benzi şi intersecţie reglementată la nivel. Termenul va fi cel puţin un an de execuţie, deci va fi gata în 2016, pe centura existentă”, a declarat Cristian Andrei la ZF Construction & Infrastructure Summit ’14.
Lucrările nu au reînceput nici până în ziua de azi, autoritățile sfidându-i pe șoferii care zilnic rămân blocați în traficul infernal de pe centură.