EXCLUSIV Ce bătaie de joc! Nu termină Autostrada București-Ploiești nici anul acesta
Autostrada blestemată! Asta este titulatura care i se potrivește șoselei de viteză care trebui să lege Centura de Vest a Ploieștiului cu Bucureștiul. Deși, ultimii 3 km ar trebui să fie gata pe 30 noiembrie, iată că lucrările au fost prelungite până la primăvară.
Începute în anul 2007, lucrările la Autostrada Bucureşti-Ploieşti par că nu se mai termină. În urmă cu cinci ani, au fost daţi în folosinţă 55,5 km, iar, de atunci, nu a mai fost inaugurat nimic. Ultimii 6,5 km ba au fost lăsaţi de izbelişte, ba s-a lucrat la ei pe porţiuni. Astfel că, de atâta amar de vreme, şoferii sunt nevoiţi să facă ocol pe Centura de Nord a Capitalei ca să ajungă în Bucureşti.
3 km sunt gata încă din decembrie 2016, iar, în prezent, se asfaltează de zor şi pe restul de drum. Dar tot nu este suficient ca să poată fi inaugurată porțiunea pe 30 noiembrie, așa cum apare în proiect.
”Pe șantier se lucrează zi lumină, însă muncitorii nu au cum să reușească să finalieze anul acesta. Au de făcut rampa de la podul aflat pe strada Emil Racoviță, din Voluntari. Probabil că la primăvară va fi totul gata”, au declarat pentru Click! surse din cadrul Companiei de Drumuri. Inginerii avansează însă un termen mult mai sumbru: finele lui 2018.
Oficialii vorbesc și despre faptul că s-a dorit încă de la finele lui 2016 să se deschidă circulaţia până la sensul giratoriu de pe strada Emil Racoviță, însă primarul Voluntariului, Florentin Padele, s-ar fi opus. La fel s-a întâmplat și acum când i s-a propus ca circulația până pe Șos. Petricani, din Capitală, să se desfășoare de luna viitoare pe lângă podul neterminat, pe bretelele care vor fi gata la timp.
Edilul nu-și dorește ca traficul de pe autostradă să se descarce în ograda lui, de teama unor eventuale ambuteiaje.
Pentru ca lucrarea să fie completă, va mai apărea și un al doilea pod. Acesta va supratraversa calea ferată de la Petricani. Însă pentru acesta nu există avansat vreun termen.
”Abia au fost soluționate exproprierile în zonă”, după cum ne-au precizat sursele noastre.
Cu tot cu actele adiționale depuse de-a lungul timpului, un kilometru de autostradă ne-a costat aici 10,26 milioane euro, în condițiile în care vorbim despre o zonă de câmpie.
Se semnează contractul pentru Comarnic-Brașov
Avem și o veste bună! Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au semnat astăzi, la ora 15.30, contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 5 din autostrada Comarnic-Braşov. Mai excat este vorba despre sectorul Râşnov- Cristian, în lungime 6,3 km, și de drumul de legătură, în lungime de 3,7 km, care va avea patru benzi și separator median. Contractul a fost semnat la Ministerul Transporturilor cu Asocierea Alpenside SRL- Specialist Consulting SRL, iar lucrarea va costa 118 milioane de lei.