Ministerul Transporturilor a cerut bani de la UE pentru metroul spre Otopeni

Ultima actualizare:

    Primăria Capitalei a scos în dezbatere publică proiectul PUZ-lui magistralei a VI-a de metrou în această vară. Foto: PMB
Primăria Capitalei a scos în dezbatere publică proiectul PUZ-lui magistralei a VI-a de metrou în această vară. Foto: PMB

Oficialii Ministerului Transporturilor au transmis Comisiei Europene, în Ajunul Crăciunului, o cerere de finanțare pentru Magistrala a VI-a de metrou (1 Mai-Aeroport Internațional Henri Coandă - Otopeni). Lucrările ar trebui să înceapă în a doua jumătate a anului viitor.

UPDATE: Comisia Europeană a acceptat să finanțeze proiectul

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat joi, la începutul ședinței de guvern, că instituția europeană a acceptat cererea de finanțare depusă de autoritățile române. „A fost acceptată cererea de finanţare de către Comisia Europeană şi este vorba de legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni. Este vorba despre o linie de, o magistrală de metrou cu o lungime de 14,2 kilometri şi 12 staţii de metrou, cu o valoare totală a proiectului de 1,391 miliarde euro. Este un lucru foarte bun. Ajunşi în această etapă, lucrurile nu mai pot da înapoi”, a spus ministrul Stroe.

Guvernanții români visează frumos și spun că metroul spre Otopeni va fi pus în funcțiune în 2020, cu prilejul Campionatului European de Fotbal. Asta înseamnă după doi ani de lucrări efective, lucru care ar însemna stabilirea unui record mondial în derularea unei lucrări de asemenea amploare în România. Până atunci, însă, autoritățile române caută bani pentru realizarea acestui proiect îndrăzneț. Asemeni unui copil care îi scrie lui Moș Crăciun, Ministerul Transporturilor a transmis o scrisoare Comisiei Europene, în Ajunul Crăciunului, prin care a solicitat ajutor financiar. Noua linie de metrou, care va lega orașul de Aeroportul Internațional Henri Coandă, ar trebuie să aibă 12 stații noi, dispuse pe 14,2 km. Valoarea totală a proiectului este de 1.391.634.272 de euro, iar o parte din bani vin de la Agenția Japoneză de Cooperare Internațională (JICA), care a fost de acord în 2010 să finanțeze cu circa 320 de milioane de euro lucrările de consultanță, proiectare, supervizare și o parte din lucrările de execuție a structurii de rezistență. 

Proiectul este vital pentru asigurarea unei mobilități sporite a locuitorilor Capitalei, din județul Ilfov și a turiștilor care folossc ca principală poartă de acces în București aeroportul din Otopeni. Magistrala a VI-a de metrou a fost inclusă în Planul de Mobilitate Durabilă București-Ilfov.   

Unde vor fi amplasate cele 12 stații

Staţia Pajura: în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculeşti.

Stația Expoziţiei: în cadrul ariei delimitate de Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei și strada Parcului, în proximitatea complexului expozițional Romexpo.

Stația Piața Montreal: de-a lungul Bulevardului Mărăști, între cele două pasaje subterane auto dinspre Drumul Național București-Ploiești către Bulevardul Mărăști, respectiv Șoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău și a clădirii Presei Libere.

Stația Gara Băneasa: adiacent Drumului Național București – Ploiești, pe espalanada din fața Gării CFR Băneasa.

Stația Aeroportul Băneasa: adiacent Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea aeroportului Băneasa.

Stația Tokyo:de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa.

Stația Washington: adiacent Drumului Național București – Ploiești, în zona intersecției acestuia cu străzile Jandarmeriei și Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier.

Stația Paris: de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în nordul străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles și a Țiriac Auto Service.

Stația Bruxelles: de-a lungul Drumului Național București-Ploiești, la Nord  de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre orașul Otopeni.

Stația Otopeni: în orașul Otopeni, de-a lungul străzii Calea Bucureştilor la intersecție cu strada 23 August.

Stația Ion I. C. Brătianu: de-a lungul străzii Calea Bucureştilor, între străzile Zborului și Nicolae Grigorescu.

Stația Aeroportul Otopeni: sub parcarea aferentă Aeroportului Internațional Henri Coandă.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Charlene si Albert de Monaco Facebook2 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
saguna jpg
reumatism jpg
bani euro pixabay jpg
mihaela bilic instagram jpg
brad craciun jpg
dan marin roveolutie webp
spitalul stomatologic jpeg 2 jpeg
Lucrări la Palatul de Justiție din Deva. Secolul al XIX-lea, Foto: arhiva personală dr. Lucian Ștefan
image
actualitate.net
image
actualitate.net