Pe Şoseaua Babelor mergi pe proprie răspundere
12 milioane de euro s-au investit într-o şosea, pe care, la 4 ani de la inaugurare, accesul maşinilor este tot interzis. Vorbim despre Şoseaua Babelor, cum mai e cunoscut Transbucegiul.
Peste numai câteva săptămâni, mai exact la sfârşitul lunii august, se vor împlini patru ani de când drumul judeţean 713, Transbucegiul, era inaugurat cu surle şi trâmbiţe de către autorităţi în frunte cu Elena Udrea, pe vremea aceea Ministrul Turismului. Astăzi, la intrarea pe şosea scrie mare ACCESUL INTERZIS! Drumul spectaculos de munte te urcă la 2000 de metri altitudine, până în parcarea de la Piatra Arsă. În 2010, constructorii promiteau o şosea lungă de 16 kilometri, cu două benzi de circulaţie. În realitate însă, drumul este atât de îngust pe alocuri încât şoferii trebuie să se aştepte unii pe alţii.
Din anul 2013, de la marea inaugurare şi până acum, autorităţile n-au reuşit nici să consolideze şoseaua care se surpă pe alocuri şi nici să monteze parapeţii de protecţie pe întreaga şosea. Astfel, drumul s-a transformat într-un real pericol. Deşi la intrarea pe şosea sunt cel puţin 10 indicatoare de circulaţie care avertizează şoferii că şoseaua este în lucru şi prezintă pericole, aceştia nici măcar nu opresc să vadă despre ce este vorba. Şi totuşi turiştii care nu vor să îşi pună viaţa în pericol, dar vor neapărat să parcurgă Transbucegiul, pot apela la firmele de transport private, care organizează un traseu complet.
Un lucru este cert: deşi şoseaua Transbucegi figurează ca fiind în reparaţii, în realitate pe traseu nu există nici utilaje, nici muncitori.