Planuri mari pentru drumari în 2018: șosele strategice de miliarde de euro

Ultima actualizare:

    În 2018 vor fi realizate proiectele tehnice pentru 95 km de autostrăzi
În 2018 vor fi realizate proiectele tehnice pentru 95 km de autostrăzi

Anul care vine e bogat în proicte de infrastructură, anunță reprezentanții Minsterului Transporturilor. Conform acestora, în 2018 vor fi lansate procedurile de achiziție publică pentru proiectarea și execuția unor obiective așteptate de mult timp pentru Moldova și pentru conexiunile acesteia cu celelalte Provincii Istorice.

Autoritățile pregătesc primii pași pentru demararea construcției autostrăzilor Iași – Tg. Mureș, Iași – Ungheni și Bacău – Brașov, drumul de mare viteză Pașcani – Siret și a legăturii Pașcani-Bacău, pe coridorul IX Pan-European. Tot în anul 2018 urmează să înceapă construcția șoselei ocolitoare a municipiului Bacău, însă după finalizarea proiectului tehnic al acestui obiectiv, pentru care sunt necesare șase luni de muncă.

Autostrada Iași – Tg. Mureș (A8 - MONTANA, Târgu Mureș - Ditrău – Tg. Neamț – Iași - Ungheni), e considerată de Guvernul României o prioritate. Pentru elaborarea acestui proiect, cu o valoare estimată de circa 9 miliarde de euro, Ministerul Transporturilor a purtat discuții cu importante instituții financiar bancare pentru identificarea soluțiilor de finanțare. Reprezentanții CNAIR au avut o întâlnirea tehnică de lucru, pe acest subiect, cu experții Băncii Europene de Investiții și există posibilitatea ca în anul 2018 să fie parcurse etape importante în implementarea acestui proiect.

Pentru realizarea unei legături rutiere rapide între Moldova și Transilvania, CNAIR desfășoară în paralel demersuri care vizează procesul de implementare a Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

În baza contractului pentru proiectarea și execuția variantei de ocolire a Municipiului Bacău, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Ruriere (CNAIR) va începe anul viitor construcția primilor 17 kilometri ai Autostrăzii Moldova. 

Tot anul viitor va începe prima fază pentru construirea a 78 de kilometri de autostradă, între Tg. Neamț și Iași, în baza unei proceduri de licitație pentru servicii de proiectare și execuție. Aceste proiecte vor însuma 95 de kilometri de infrastructură modernă, pentru regiunea Moldova.

Pe Coridorul IX Pan European, CNAIR pregătește implementarea tronsonului București – Pașcani, cu o lungime de 82 de kilometri, din care se va desprinde legătura Pașcani – Bacău. De asemenea, în anul 2018 va începe procedura de achiziție publică pentru servicii de proiectare destinate Autostrăzii Bacău – Brașov (190 km).

Grafic de execuție pentru 329 km de infrastructură modernă

* februarie 2018: este estimată finalizarea perioadei de evaluare a ofertelor și comunicarea rezultatului procedurii pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic destinat drumului de mare viteză Ploiești – Buzău, cu o lungime de 65 km. Se estimează că în luna aprilie 2018 va fi semnat contractul, după parcurgerea etapei de depunere și soluționare a contestațiilor.

* aprilie 2018: se ia în calcul semnarea contractului pentru cei 72 de km ai drumului de mare viteză Buzău – Focșani

* aprilie 2018: elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice, dar și semnarea contractelor destinate drumurilor de mare viteză  Focșani – Bacău, cu o lungime de 110 km, și Bacău – Pașcani, în lungime de 82 km.

„Ca urmare a realizării acestor Documentații Tehnice, în baza unor calcule și argumente temeinice, se va stabili tipul de drum de mare viteză, la un standard minim acceptat de drum expres. Nu este exclus standardul de autostradă, dar este nevoie de o argumentare a acestei potențiale soluții. Aceasta deoarece standardele impuse de MPGT în materie sunt minimale, iar abordarea este una generală și nu una de detaliu. Denumirea Serviciilor de proiectare are în vedere corelarea cu prevederile MPGT la nivelul clasificării noului drum care urmează să fie implementat, fără a fi însă limitat la acesta”, spun reprezentanții Ministerului Transporturilor. 

În vederea pregătirii pentru implementarea lucrărilor de execuție, CNAIR va lansa anul viitor proceduri de achiziție publică pentru servicii de proiectare, destinate mai multor obiective.

Astfel, pe traseul autostrăzii Iași - Ungheni, cu o lungime de aproximativ 25 km, este necesară refacerea traseului, ca urmare a repoziționării podului de la Ungheni. Aceasta atrage după sine necesitatea refacerii traseului și implicit a documentației tehnice pentru implementarea lucrărilor de execuție.

Procedurile de achiziție publică vor viza inclusiv drumul de mare viteză Pașcani – Siret, cu o lungime de aproximativ 120 km. Acest proiect va finaliza practic Coridorul IX Pan European și va oferi un nivel optim de accesibilitate la nivel național și european.

„În concluzie, anul viitor urmează să fie demarate demersurile pentru implementarea fazei de proiectare și execuție a 95 de km de autostradă. În plus, în anul 2018 vor fi parcurse mare parte din etapele tehnice necesare elaborării documentației tehnice pentru implementarea celor 329 de km de drum de mare viteză. Pentru alți 145 de km de autostradă sau drum expres vor fi lansate anul viitor procedurile de achiziție publică. Se are în vedere în acest calcul inclusiv semnarea și demararea contractelor”, se arată într-un comunicat al ministerului.  

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Charlene si Albert de Monaco Facebook2 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
saguna jpg
reumatism jpg
bani euro pixabay jpg
mihaela bilic instagram jpg
brad craciun jpg
dan marin roveolutie webp
spitalul stomatologic jpeg 2 jpeg
Lucrări la Palatul de Justiție din Deva. Secolul al XIX-lea, Foto: arhiva personală dr. Lucian Ștefan
image
actualitate.net
image
actualitate.net