Uber strânge bani pentru „Cumințenia Pământului”
Operatorul de transport de tip „car sharing” Uber, care activează și în România, se implică în campania „Brâncuși e al meu”. Compania renunță la jumătate din încasările unei curse pentru a dona banii în cadrul campaniei de recuperare a sculpturii „Cumințenia Pământului” a lui Constantin Brâncuși.
De azi, utilizatorii serviciului UberX vor contribui indirect la susținerea proiectului Ministerului Culturii, de achiziționare a sculpturii „Cumințenia Pământului”. Uber va dona 50% din valoarea curselor comandate cu destinația Muzeul BNR din Capitală, în perioada 18 august-17 septembrie. Tot ce trebuie să facă utilizatorii serviciului UberX este să comande o mașină cu ajutorul aplicației, cu destinația Muzeul BNR. “Cumințenia Pământului” poate fi vizitată de luni până vineri în intervalul orar 10.00 – 18.00. Pentru a vedea sculptura aveți nevoie de o programare prealabilă.
Campania “Brâncuși e al meu” are ca scop strângerea a șase milioane de euro pentru achiziția operei lui Constantin Brancuși. Termenul limită pentru donații este 17 septembrie 2016. Până acum, Ministerul Culturii a reușit să atragă până acum circa 600.000 de euro de la români, sumă de zece ori mai mică decât cea necesară. Lucrarea costă 11 milioane de euro, din care statul va aloca 5 milioane de euro. Diferența ar trebui acoperită în urma colectei naționale. „Cuminţenia pământului” a fost realizată de Constantin Brâncuși în anul 1907, și aparţine patrimoniului cultural naţional, în categoria Tezaur. Alături de “Sărutul” și “Rugăciunea”, marchează cea mai apreciată perioadă de creaţie a artistului.