Uite cum (nu) se lucrează la Autostrada București - Ploiești!
Mai încet ca melcul. Așa avansează lucrările la șoseaua de viteză care trebuie să lege Ploieștiului cu Bucureștiul. Șoferii cu drum în nordul Capitalei se uită zilnic să vadă câți muncitori lucrează la ”Autostrada blestemată”. Nu e greu: pot fi numărați pe degetele de la o mână.
Anul acesta a fost liniște pe șantierul de la șoseaua de viteză care ar trebui să lege Centura de Vest a Ploieștiului cu Capitala. Nici când vremea a fost bună nu a fost prea mare agitație. Ultimii 3 km ar fi trebuit să fie gata pe 30 noiembrie 2017, dar autoritățile au anunțat că lucrările au fost prelungite până în primăvară. Inginerii avansează însă un termen mult mai sumbru: finele lui 2018. Reporterii Click! au fost la fața locului două zile la rând să vadă cum avansează lucrările.
Joi, 10 martie, ora 16.30
Șantierul părea pustiu. Nici o mișcare, doar câțiva câini maidanezi, care au scăpat neprinși de autorități, căutau de mâncare printre resturile lăsate de muncitori. Doar la marginea Șoselei Petricani, cinci lucrători. Unul singur, așezat la baza unei gropi, spărgea ceva cu un târnăcop. Ceilalți se uitau la el!
Vineri, 11 mai, ora 11.00
Ceva mai animat. Ici, colo, se vâd câțiva bărbați îmbrăcați cu veste reflectorizante. Nu sapă, nu toarnă ciment. Unii fumează, alții vorbesc la telefon, alții se plimbă de colo, până colo. Câteva utilaje stau degeaba, par abandonate.
Pe un panou uriaș, scrie clar pentru cei interesați:
valoarea contractului: 129.180.727, 51 RON fără TVA (circa 25 milioane euro), termen de execuție: 22 de luni, data finalizării lucrărilor: 30.11.2017. Nici una dintre aceste cifre nu este corectă. Cu tot cu actele adiționale depuse de-a lungul timpului, un kilometru de autostradă ne-a costat aici 10,26 milioane euro, în condițiile în care vorbim despre o zonă de câmpie, ne-au spus surse bine informate.
Începute în anul 2007, lucrările la Autostrada Bucureşti-Ploieşti par că nu se mai termină. În urmă cu șase ani, au fost daţi în folosinţă 55,5 km, iar, de atunci, nu a mai fost inaugurat nimic. Ultimii 6,5 km ba au fost lăsaţi de izbelişte, ba s-a lucrat la ei pe porţiuni. Astfel că, de atâta amar de vreme, şoferii sunt nevoiţi să facă ocol pe Centura de Nord a Capitalei ca să ajungă în Bucureşti, iar traficul este infernal în Pipera, indiferent de oră.