Vă mai aduceți aminte de Oltcit? Se împlinesc 43 de ani de la începerea lucrărilor pentru mașina Olteniei

Ultima actualizare:

    Vehiculele Oltcit aU fost fabricate între 1981 și 1996Foto: adevărul.ro
Vehiculele Oltcit aU fost fabricate între 1981 și 1996Foto: adevărul.ro

Oltcit a fost o marcă de automobile produse în România, în perioada 1981-1995 în colaborare cu francezii de la Citroen. Denumirea de Oltcit s-a obţinut prin combinarea denumirii regiunii Oltenia (unde era localizată fabrica) şi numele constructorului francez Citroen.

În 1977, pe 17 iunie la Craiova începe construcţia unei fabrici moderne pentru construcţia unui automobil de dimensiuni mici. Uzina avea o suprafaţă de 350.000 de metri pătraţi, iar toată platforma industrială avea 114 hectare de teren. În ciuda faptului că termenul de punere în funcţiune a uzinei de la Craiova a fost luna octombrie 1979, asamblarea primelor exemplare a început mult mai târziu, în 1981. În fabrică s-au produs patru versiuni: Special, echipat cu un motor de 652 de cm cubi; Club, echipat cu un motor de 1129 cm cubi și o cutie în 4 trepte; Club 12 TRS, dotat inițal cu un motor de 1200 cm³, înlocuit ulterior cu un motor de 1299 cm³ și o cutie de viteze în 5 trepte și Club 12 CS(disponibil din 1993), camionetă cu două locuri; motor de 1299 cm³ și o cutie de viteze în 5 trepte. O parte importantă a producţiei trebuia exportată înapoi în Franţa, pentru ca francezii să-şi recupereze partea lor de investiţie iar Oltcit a devenit potrivit specialiștilor, prima maşină low-cost ajunsă în Europa de Vest. După 1989, fabrica de la Craiova a continuat să producă mașini sub numele de Oltcit până în 1991, când se retrage asociatul francez iar numele este schimbat în Oltena (totodată este modificată şi sigla). În 1994 fabrica este preluată de compania Daewoo din Coreea de Sud și continuă producerea variantelor de Oltena până în martie 1996. Din 1995 la fabrica din Craiova încep să se producă modelele Daewoo Tico, Cielo, Espero, Matiz şi Nubira. Daewoo a început să aibă probleme financiare în anul 1998, iar în 2006 statul român a preluat pachetul de 51% de acţiuni pentru care a plătit suma de 60 de milioane de dolari. Statul român a preluat fabrica și a vândut-o apoi către Ford, în 2007. Astfel, ultimele modele Daewoo au fost produse în anul 2008. Ulterior, compania și-a schimbat numele în Ford România.

Citiți și

OLDA, proiectul secret din Epoca de Aur. Maşina-hibrid urma să fie lansată în anii ’80 pe piaţa canadiană

Titi Aur: „La o viteză de 240 de kilometri la oră cele două mașini s-ar fi sudat”

Alegeri prezidențiale 2024

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințul William la Centerpoints Awards, Profimedia (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
brad de craciun jpeg
alimentatie sanatoasa jpeg
Calendar 5 decembrie: 2017   Regele Mihai I, ultimul suveran al României, a murit în Elveția, la vârsta de 96 de ani jpeg
sardinia, italia   freepik jpg
depozite bancare jpg
reginele romaniei jpg
Târgul de Crăciun Timișoara 2023
bridge 7770337 1280 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net